ابلاغ دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه تیزهوشان و نمونه دولتی به استان‌ها

تهران (پانا) - دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان (تیزهوشان) و نمونه دولتی سال 98-97 توسط مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش به استان‌ها ابلاغ شد.

کد مطلب: ۸۰۴۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه تیزهوشان و نمونه دولتی به استان‌ها

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان و نمونه دولتی برای پذیرش دانش‌آموز در سال 98-97 را به استان‌ها ابلاغ کرد.

بر اساس این دستورالعمل، در سال جاری مانند سال‌های قبل طراحی سؤالات آزمون در وزارت آموزش‌وپرورش انجام می‌شود و تمامی فرآیندها، اعم از اینترنتی داوطلبان، صدور اقلام پیش از آزمون، چاپ، بسته‌بندی و ارسال دفترچه‌های سؤالات بر اساس حوزه‌بندی و هم‌چنین تصحیح پاسخ برگ‌ها، اعلام نتیجه آزمون و پاسخ‌گویی به درخواست‌های تجدیدنظر، منابع انسانی و فناوری اطلاعات، با نظارت و تأیید مرکز حراست و مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و دفاتر ذی‌ربط معاونت آموزش متوسطه صورت می‌گیرد.

بر این اساس، دانش آموزان مدارس ایرانی خارج از کشور که متقاضی شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی می‌باشند، می‌توانند در آزمون جداگانه‌ای که دستورالعمل آن متعاقباً توسط مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام خواهد شد، شرکت کنند.

مسئولیت برگزاری دقیق و مطلوب آزمون در استان، بر اساس مفاد این دستورالعمل، به عهده مدیرکل آموزش‌وپرورش استان است.

برخی مراحل اجرای این دستورالعمل به شرح ذیل است:

ستاد استانی برگزاری آزمون

در اداره کل آموزش‌وپرورش هر استان، «ستاد برگزاری آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان و نمونه دولتی» تشکیل می‌شود.

مهلت ثبت‌نام، زمان توزیع کارت و تاریخ برگزاری آزمون

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی، از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، مشخصات و ظرفیت پذیرش مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سراسر کشور، هنگام ثبت‌نام قابل‌مشاهده است

ثبت‌نام داوطلبان: ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، از روز سه‌شنبه مورخ 28/1/97 تا روز چهارشنبه مورخ 5/2/97 از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی azmoon.medu.ir انجام می‌شود.

تمامی مراحل اعم از ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه، مشاهده نتیجه آزمون، ثبت درخواست تجدیدنظر و دریافت پاسخ آن، به‌صورت اینترنتی خواهد بود درنتیجه همه مراحل به شیوه غیرحضوری توسط داوطلبان انجام می‌شود و مدارس محل تحصیل داوطلبان در این خصوص مسئولیتی ندارند.

کارت ورود به جلسه آزمون(شامل: نام، نام خانوادگی و سایر مشخصات فردی، عکس داوطلب، مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی انتخاب‌شده به ترتیب اولویت و نشانی دقیق حوزه امتحانی*، پنج روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانیazmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی، رأس ساعت 9 صبح روزن جمعه 11/3/97 در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود.

ضوابط و شرایط ثبت‌نام داوطلبان مدارس استعدادهای درخشان

داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 پایه هشتم در خرداد سال تحصیلی 96-95

دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند، پذیرش نهایی این دسته از دانش آموزان در پایه دهم، منوط به احراز شرایط ادامه تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی 97-96 در مدارس استعدادهای درخشان مطابق تبصره 3 ماده 13 مصوبه جلسه 750 شورای عالی آموزش‌وپرورش به تاریخ 26/4/86 است.

ضوابط و شرایط ثبت‌نام داوطلبان مدارس نمونه دولتی

ملاک ثبت‌نام دانش آموزان پایه نهم در آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه نظری و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی، کسب حداقل معدل 17 در نوبت اول سال تحصیلی 97-96 است.

در محدوده‌هایی که امکان ثبت‌نام در دو واحد آموزشی (دبیرستان‌های نمونه دولتی دوره دوم متوسطه) وجود داشته باشد، دانش آموزان می‌توانند در فرم تقاضانامه ثبت‌نام، هر یک از دو اولویت (اول و دوم) را انتخاب کنند.

رقابت علمی برای ورود به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی در بین دانش آموزان شهر و شهرستان، بدون لحاظ نمودن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

دانش آموزان عشایری به دلیل کوچ روبودن در هر منطقه‌ای در سطح استان مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار