روایت الیزه از تماس مکرون با روحانی: ایران و فرانسه برای همکاری در دمشق توافق کردند

تهران (پانا) - خبرگزاری فرانسه  در گزارشی اعلام کرده است که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران از همتای خود درخواست کرده است «فشار لازم » را بر دولت سوریه بر ای توقف درگیری‌ها در غوطه شرقی وارد کند.

کد مطلب: ۸۰۴۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
روایت الیزه از تماس مکرون با روحانی: ایران و فرانسه برای همکاری در دمشق توافق کردند

به گزارش ای اف پی، دفتر رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد: در جریان این مکالمه مکرون، مسئولیت ایران را با توجه به روابطش با دولت سوریه و بر اساس اجرای آتش‌بس انسان‌دوستانه که از سوی سازمان ملل متحد وضع شده است مورد تأکید قرار داد.

بر اساس این اطلاعیه، دو رئیس‌جمهوری موافقت خود را برای همکاری با یکدیگر و با سازمان ملل متحد به علاوه دولت دمشق و کشورهای کلیدی درگیر در سوریه در روزهای پیش‌رو اعلام کردند تا نتایج (مورد نظر برای توقف درگیری‌ها) در میدان جنگ تضمین، کمک‌های ضروری به غیرنظامیان منتقل و آتش‌بس به طور موثر در سوریه برقرار شود.

بر اساس اعلام دفتر مکرون، انتظار می‌رود که او و روحانی یک‌بار دیگر در هفته جاری با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

دفتر رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین اعلام کرده که مکرون در این تماس تلفنی حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرده است.

مکرون همچنین خواستار پاسخگویی شفاف ایران به نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی این کشور و سیاست‌های منطقه‌ای تهران به ویژه در لبنان شده است.

وی تاکید کرد که انتظار ما این است که ایران‌ در بحران‌های منطقه‌ای ‌مشارکت مثبت داشته و برای حل بحران‌ها تلاش کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار