طی بیانیه‌ای صورت گرفت

اتهامات جدید کاخ سفید به کرملین و پاستور

تهران (پانا) - ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن اتهام پراکنی علیه کشورمان، روسیه را نیز به نقض آتش‌بس در سوریه متهم کرد.

کد مطلب: ۸۰۴۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اتهامات جدید کاخ سفید به کرملین و پاستور

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید بامداد امروز با انتشار بیانیه‌ای اتهامات جدیدی را علیه کشورمان و روسیه مطرح کرده است. در این بیانیه واشنگتن، دولت‌های سوریه و روسیه را به نقض آتش‌بس در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق و نادیده گرفتن قطعنامه 2401 شورای امنیت سازمان ملل در خصوص سوریه متهم کرد.

کاخ سفید در ادامه بیانیه خود ضمن محکوم کردن حوادث اخیر در این منطقه مدعی شد: آمریکا حملات نظامی فعلی که حکومت اسد با حمایت ایران و روسیه علیه مردم غوطه شرقی انجام می دهد را به شدت محکوم می کند.

کاخ سفید در ادامه بیانیه ادعایی خود آورده است: «حکومت اسد به همراه حامیانش در تهران و مسکو باید به قطعنامه 2401 شورای امنیت پایبند باشد، درگیری‌ها در غوطه شرقی را متوقف کند و اجازه انتقال کمک‌های بشردوستانه به حدود 400 هزار غیرنظامی بی‌گناه را که در شرایط بحرانی قرار دارند، بدهد.»

روسیه و سوریه پس از چندین بار بی‌اعتنایی به قطعنامه 2401 شورای امنیت که خواستار توقف 30 روزه درگیری‌ها در سوریه می شود، غیرنظامیان بی‌گناه را تحت عنوان عملیات مقابله با تروریسم کشته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وضعیت در غوطه شرقی به ویژه در هفته‌های اخیر در نتیجه درگیری بین شبه نظامیان محلی در دمشق و نیروهای حامی دولت سوریه دچار تنش شده است. دمشق تاکید دارد که در پاسخ به حملات از غوطه شرقی دست به اقدام نظامی زده است اما کشورهای غربی ادعا می کنند که دولت سوریه و روسیه مسئول تشدید تنش‌ها در این منطقه هستند.

سازمان ملل متحد روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که حدود 600 نفر طی دو هفته گذشته در غوطه شرقی کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شده‌اند.

گفتنی است، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که رؤسای جمهوری ایران و فرانسه یک‌شنبه شب در یک تماس تلفنی درباره مسئله سوریه گفت‌وگو و بر ضرورت برقراری سریع‌تر ثبات و آرامش در سوریه تاکید کردند و برای آغاز و ادامه حرکت‌های چند جانبه تا رسیدن به سوریه‌ای باثبات اعلام امادگی کردند.

رؤسای جمهوری دو کشور، وزرای خارجه خود را مامور کردند پیرامون این طرح که در گام نخست ارسال کمک‌های انسانی به مردم سوریه را مدنظر قرار می‌دهد، رایزنی‌های خود را گسترش دهند.

روحانی در این گفت‌وگو یادآور شد که ما کاملا آمادگی داریم در زمینه کمک‌های انسانی به مردم سوریه، یک همکاری چند جانبه با سایر کشورهای موثر را بنا نهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار