قاسمی ادعای صدور مجوز صادرات تجهیزات نظارتی به ایران از سوی آمریکا را تکذیب کرد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای سایت المانیتورمحتوای خبر منتشر شده از سوی این سایت را مخدوش و اطلاعات آن در مورد ایران را غیر واقعی دانست.

کد مطلب: ۸۰۴۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
قاسمی ادعای صدور مجوز صادرات تجهیزات نظارتی به ایران از سوی آمریکا را تکذیب کرد

بهرام قاسمی در واکنش به ادعای سایت المانیتور مبنی بر صدور مجوز صادرات تجهیزات نظارتی از سوی دولت آمریکا با هدف تشدید نظارت بر اجرای برجام و برنامه هسته‌ای کشورمان، گفت: «محتوای خبر منتشر شده از سوی این سایت مخدوش و اطلاعات ارائه شده در آن در مورد ایران نادرست و غیر واقعی است.»

وی افزود: «جمهوری اسلامی ایران معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای ( CTBT) را امضا‌ کرده ولی آن را تصویب نکرده است. از اینرو این معاهده هیچ سایت یا تجهیزات نظارتی فعال در ایران ندارد و هیچ اطلاعاتی نیز از ایران به دبیرخانه این معاهده ارسال نمی‌شود و دبیرخانه معاهده نیز هیچ گونه حضور نظارتی در ایران ندارد.»

المانیتور پیش از این اعلام کرده بود که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به منظور تقویت نظارت بین المللی بر اجرای مفاد توافق هسته ای ایران- موسوم به برجام- مجوز صادرات تجهیزاتی با فنآوری پیشرفته به ایران را صادر کرد.

در همین راستا، جان سالیوان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا مجوز صادرات شبکه های پهن باند، دیش‌های ماهواره و تجهیزات بی سیم به ایران را برای ایستگاه‌هایی که بر احتراقهای هسته ای در زمان دقیق آن نظارت می کنند، صادر کرد.

طبق قوانین وضع شده در آمریکا پس از جنگ ایران- عراق، این کشور صادرات کالاهایی با «قابلیت کاربرد دوگانه» را که ممکن است برای برنامه تسلیحات هسته ای ایران مفید باشد، محدود می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار