نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی :

مربی در تشکیل شاکله انسان نقش بسزایی دارد

بجنورد (پانا)-نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: مربی در شکل گرفتن شاکله انسان نقش مهمی ایفا می کند

کد مطلب: ۸۰۴۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مربی در تشکیل شاکله انسان نقش بسزایی دارد

به گزارش خبرگزاری پانا خراسان شمالی ،حجت الاسلام یعقوبی در همایش استانی هفته تربیت اسلامی اظهارکرد: شکل ظاهری هر انسان همان خلقت ویژگی هایی است که خدا به انسان عطا کرده است.

وی ادامه داد: خُلق به معنای شکل دادن به روح وجان است که در دست خود انسان می باشد وباید صفت های خوب را در وجودمان رشدو تقویت کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: مربی کسی است که در تشکیل شاکله انسان نقش دارد وباید خُلق را پرورش و اخلاقیات خوب را در انسان تجلی دهد.

وی گفت: معلم همچون باغبانی می‌تواند نهال منعطف و تأثیرپذیر درون دانش‌آموز خود را با آبیاری و رسیدگی و تعلیمات صحیح به درختی تنومند و درواقع به شجره طیبه تبدیل کند که این شجره طیبه حیات طیبه را باعث می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی خاطر نشان کرد: در تعلیم وتربیت دانش آموزان باید به سه حوزه « عقل معاد ، عقل معاش و عقل معاشرت » توجه ویژه ای داشت که عقل معاد همان باور ها واعتقادات دانش آموزان می باشد که باید تقویت گردد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: با پرورش اصول دین و اعتقادی در دانش آموزان می توانیم در برابر فرهنگ های غربی مقاومت کنیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به عقل معاش اظهار داشت: آموزش‌وپرورش فرزندان این مرزوبوم را مستقل بار بیاورد تا در آینده خودشان سازندگی و تولید کنند و وابسته به هیچ قدرت بیگانه دیگری نباشند و همچنین عقل معاشرت لازمه خوب و شایسته زندگی کردن، استفاده از فرصت‌ها و معاشرت با دیگران و کار گروهی است که باید برای دانش آموزان از همان ابتدای آموزش تبیین شود.

حجت‌الاسلام یعقوبی در پایان از ارتباط خوب آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه استان ابراز خرسندی کرد و بر تقویت این ارتباط تأکید ورزید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار