معاون ابتدایی آموزش و پرورش اعلام کرد: رشد 9/7 درصدی عملکرد سالانه معاونت آموزش ابتدایی

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از رشد 9/7 درصدی عملکرد سالانه معاونت خبرداد.

کد مطلب: ۸۰۴۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون ابتدایی آموزش و پرورش اعلام کرد: رشد 9/7 درصدی عملکرد سالانه معاونت آموزش ابتدایی

به گزارش معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده با اشاره به اینکه برای توسعه آموزش ابتدایی در سال‌های اخیر گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است اظهار کرد: بر اساس ارزیابی عملکرد سالانه ،معاونت آموزش ابتدایی، امسال از رشد 9/7 درصدی برخوردار بوده است که این امر میسر نمی‌شد جز با تلاش همگی همکاران در این حوزه و به ویژه آموزگاران سخت کوش دوره ابتدایی در کلاس‌های درس.

حکیم‌زاده با سپاس از تلاش‌های صورت گرفته در در حوزه ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با توجه به تنوع بسیار زیاد فرهنگی و قومیتی که در این استان وجود دارد در این حوزه موفق عمل کرده است و توانسته است از رشد خوبی برخوردار باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هر کجا ما به معلمین و همکاران فرهنگی اعتماد کنیم نتایج درخشانی می‌بینیم تصریح کرد: معلمان ما با وجود همه سختی‌ها و فشارها از تمامی فرصت‌ها در راستای اهداف آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول، مهمترین اصل و مبنا در آموزش ابتدایی را قرار دادن قرآن به عنوان کتاب اصلی زندگی دانست و افزود: آموزش قرآن باید بر مبنای تربیت محتوایی شکل گیرد نه تربیت شکلی و ظاهری.

حکیم‌زاده با تاکید بر اینکه تفکر قرآنی باید در نگاه و رفتار ما جاری و ساری باشد تا در دانش‌آموز تاثیر بگذارد تصریح کرد: رفتاری که معلم و مربی سر کلاس باید داشته باشد باید برگرفته از رفتار و سیره پیامبر اکرم (ص) باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اصالت تشویق و عفو و گذشت را بر اساس قرآن کریم یکی از اصل‌های دیگری دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و یادآور شد: بر اساس این اصل کوچکترین نیکی‌ها را هم باید مورد تشویق قرار دهیم و بدی‌ها را مورد عفو و بخشش.

وی افزود: اصالت کار جمعی و مشارکت از دیگر اصل‌هایی است که باید در کلاس و مدرسه به آن توجه جدی شود و دانش‌آموزان را در راستای انجام کار گروهی تشویق و تقویت کرد.

حکیم‌زاده با تاکید بر اینکه رقابت پروری که در دانش‌آموزان به واسطه برگزاری آزمون‌های مختلف به وجود آورده‌ایم اثرات بسیار مخربی در بزرگسالی و آینده آنان خواهد داشت تصریح کرد: در نظام تربیتی هرگز نباید دانش‌آموزان را طبقه بندی کرد و اصل را باید بر این گذاشت که همگی دانش‌آموزان در زمره بهترین‌ها هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: تقسیم یک نگاه مهربان از سوی معلم بسیار موثر بوده و شادی و نشاط را در بین دانش‌آموزان فراهم می‌آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار