مدیرکل قرآن آموزش و پرورش خبر داد: ابتکار در بهره‌برداری تلفیقی و همزمان از فضای مجازی و کتاب

مسیب‌زاده: در کتاب «در مسیر رضوان» مخاطب می‌تواند از طریق تلفن همراه مطالب موردنظر را مشاهده کند

تهران (پانا) - مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از ابتکار این اداره کل در بهره‌برداری تلفیقی و همزمان از فضای مجازی و کتاب خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۴۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل قرآن آموزش و پرورش خبر داد: ابتکار در بهره‌برداری تلفیقی و همزمان از فضای مجازی و کتاب

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا مسیب‌زاده از چاپ و توزیع کتاب «در مسیر رضوان» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب دارای تکنولوژی واقعیت افزوده است که به مخاطب این امکان را می‌دهد تا علاوه بر مطالعه متن و تصاویر کتاب، با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه، اطلاعات افزوده دیگری را در محیط مجازی تجربه کند.

وی تصریح کرد: در این تکنولوژی محتوای شبیه سازی شده به کتاب «در مسیر رضوان» افزوده شد و مخاطب می‌تواند از طریق گوشی تلفن همراه خود مطالب موردنظر را مشاهده کند.

مسیب‌زاده خاطرنشان کرد: در این ابتکار که با هدف تقویت نشر و آموزش مفاهیم قرآنی از طریق فضای مجازی به دانش‌آموزان صورت گرفته است، مخاطبان می‌توانند موضوع موردنظر را در کتاب «در مسیر رضوان» انتخاب و با استفاده از تلفن همراه، فیلم و تصاویر مربوط را مشاهده کنند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش بر ضرورت استفاده از فرصت‌های فضای مجازی تأکید و عنوان کرد: مراجعه مخاطبان به سایت معاونت پرورشی و فرهنگی به آدرس Pt.medu.ir و سایت اداره کل قرآن، عترت و نماز به آدرس serat.pt.medu.ir و دریافت برنامه از لوح فشرده پیوست کتاب و انتقال آن بر روی گوشی تلفن همراه، قرار دادن بارکدخوان گوشی بر روی QR پشت جلد کتاب و هم چنین دریافت برنامه از طریق بلوتوث و شیرایت از جمله راه‌های نصب و بهره‌وری از این برنامه است.

وی ادامه داد: پس از نصب اپلیکشن مربوطه، آیکن برنامه در صفحه اصلی موبایل نشان داده و با کلیک بر روی آن اجرای برنامه فعال می‌شود.

مسیب‌زاده خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر وامید در حوزه قرآن ، کتاب «در مسیر رضوان» با استفاده از روش تلفیقی کتاب و فضای مجازی به تشریح برنامه‌های قرآنی در سال‌های اخیر می‌پردازد.

وی از برنامه‌های اداره کل، عترت و نماز به منظور بهره‌برداری حداکثری از فضای مجازی در مسیر نشر آموزه‌های قرآن خبر داد و اظهار کرد: این ابتکار الگوی مناسبی برای آموزش قرآن در رشته‌ها و سطوح مختلف به دانش‌آموزان است و می‌تواند جایگزین روش‌های سنتی آموزش قرآن شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار