پنجمین جلسه کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش لرستان برگزارشد

پنجمین جلسه کارگروه توسعه مدیریت با محوریت بررسی شاخص های عمومی و اختصاصی و توسعه خدمات الکترونیک به ریاست سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان برگزار شد .

کد مطلب: ۸۰۴۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
پنجمین جلسه کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش لرستان برگزارشد

به گزارش پانا از لرستان ، خیراله خیرایی در این جلسه با اشاره به مهندسی نقش و ساختار دولت در اجرای تفاهم نامه ها ، ایجاد خدمات الکترونیک برای تسهیل در فرایند پاسخگویی به مراجعین ، مدیریت سبز در ادارات و دستگاههای اجریی برای کاهش هزینه ها ، افزایش بهره وری و بروز رسانی داده ها افزود : .تعامل ؛ هم افزایی و مستندسازی اقدامات و فعالیت ها نقش عمده ای در پیشبرد اهداف دارد و باید بدان همت گماشت .

وی در ادامه تاکید کرد : باید شرایط به گونه ای فراهم شود که شاهد توسعه درحوزه فناوری اطلاعات ، دولت الکترونیک و سامانه های بخش های مختلف باشیم .

خیرایی تصریح کرد :کاهش هزینه‌ها ، صرفه‌جویی ، تعامل بین آموزش و پرورش و دستگاههای اجرایی ، خودارزیابی کارکنان و مدیران و مستندسازی فعالیت ها از جمله اهداف آموزش و پرورش است و همه مسئولین باید در راستای ساماندهی فعالیت‌ها و تحقق دولت الکترونیک در آموزش و پرورش، تعامل و مشارکت داشته و در راستای تحقق اهداف تعیین شده هم افزایی کنند.

پرویز موسی پور رئیس امور اداری آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه گفت:یکی از اهداف اساسی راه اندازی و برپایی دولت الکترونیک افزایش رضایت مندی خدمت گیرندگان و ارائه خدمات بهتر به مردم از طریق مکانیزه کردن خدمات قابل ارائه به آنها ست .

وی اصلاح نظام اداری را از مطالبات مقام معظم رهبری و مسئولین نظام برشمردو افزود : .توسعه خدمات الکترونیک باید به گونه ای باشد تا مراجعات حضوری با توسعه و انجام این خدمات به حداقل برسد.

موسی پور همچنین به خدمات الکترونیکی ارائه شده در بستر پورتال همگام مدارس اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن طرح هایی همچون شهاب، تعالی مدیریت مدرسه ، تدبیر، طرح نظارت جامع حوزه سنجش، آزمون های مشاوره ای و هدایت تحصیلی ، مسابقات فرهنگی، المپیادهای علمی و هنری، مدیریت شیر مدارس، انتخابات شورای دانش آموزی، علاوه بر تسهیل کارها ، امکان دسترسی به اطلاعات و آمار از طریق بستر الکترونیکی را برای کارشناسان به صورت آنی فراهم می سازد.

وی در پایان سخنان خود به بیان شاخص های اختصاصی و عمومی واحد های مختلف پرداخت و افزود : ضرورت دارد کارشناسان با مطالعه دقیق این شاخص ها تلاش کنند تا علاوه بر رضایت ذینفعان ؛ مستند سازی مناسبی هم از فعالیت ها انجام شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار