سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور تشریح کرد

جزئیات مدرسه‌سازی ژاپن در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه: مدرسه‌ عشایری برای دانش‌آموزان روستای شیخ صله

تهران (پانا) - سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه ژاپن، از افتتاح آموزشگاه ذی‌النورین برای تحصیل دانش‌آموزان مهرماه سال آینده در مناطق زلزله‌زده با مساحت 1000 متر مربع خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۳۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات مدرسه‌سازی ژاپن  در منطقه زلزله‌زده  کرمانشاه: مدرسه‌ عشایری برای دانش‌آموزان روستای شیخ صله

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: در اجرای پروژه تامین امنیت انسانی که به صورت اختصار GGP نامیده می‌شود از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژه‌هایی در زمینه توسعه و تامین امنیت انسانی و برحسب نیازهای متفاوت کشورهای در حال توسعه اجرا می‌شود و هدف آن کمک به توسعه و رفاه جوامع روستایی است.

وی ادامه داد: این پروژه بر اساس تفاهم‌نامه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه ژاپن منعقد شده است و دفتر آموزش و پرورش عشایر از سال تحصیلی 94-95 مبالغی را جهت خرید کانکس از این کشور دریافت می‌کند که امسال با توجه به شرایط خاص مناطق زلزله‌زده مقرر شد یک باب آموزشگاه عشایری ساخته شود.

به گفته سیفی این مدرسه در استان کرمانشاه، شهرستان ثلاث باباجانی دهستان خانه شور روستای شیخ صله واقع است و شامل سه کلاس درس، یک اتاق معلم، نمازخانه، اتاق مدیر و حیاط است و مهرماه سال آینده افتتاح می‌شود.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور با بیان اینکه این مدرسه پذیرای 30 دانش‌آموز پسر و 14 دانش‌آموز دختر دوره اول متوسطه اول است گفت: مساحت این ساختمان 1000 متر مربع خواهد بود و به نام آموزشگاه ذی‌النورین نامگذاری می‌شود مبلغ تخصیص یافته توسط کشور ژاپن 3 میلیارد و 300 میلیون ریال است.

در این مراسم که صبح روز گذشته در مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد هیرویاسو کوبایاشی، سفیر کبیر ژاپن در ایران، غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس و مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه حضور داشتند.

جدول مبالغ تخصیص یافته جهت اجرای پروژه GGP در آموش و پرورش طی سه سال اخیر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار