در گفت وگو با پانا

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار: قیمت آجیل از 40 روز پیش تاکنون افزایش نداشته است

تهران (پانا) - آجیل و خشکبار یکی از خریدهای نوروزی است که در لیست خرید بسیاری از خانوارهای ایرانی قرار دارد. یکی از دغدغه‌های همیشگی در خرید آن قیمت‌های غیرواقعی و کهنه نبودن آجیل است.آنگونه که رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار توصیه می‌کند مردم خریدهای آجیل خود را از خشکبار فروشی‌های معتبر انجام دهند و نگران کهنگی هم نباشند چون راهکارهای ساده‌ای برای شناخت آجیل نو و کهنه در بازار وجود دارد.

کد مطلب: ۸۰۳۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار: قیمت آجیل از 40 روز پیش تاکنون افزایش نداشته است

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل وخشکبار در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، درباره راههای اطمینان مشتری از واقعی بودن قیمت آجیل و خشکبار با توجه به تنوع اقلام آن، گفت:‌ اگر خریداران از کسانی که پروانه کسب دارند و‌ پروانه کسب را در واحد صنفی خود نصب کرده‌اند، خرید کنند می‌توانند اطمینان داشته باشند که قیمت‌های اعلام شده به آنها واقعی است.

وی با بیان اینکه عمده‌فروشان آجیل و خشکبار بازار مشخص هستند، اظهار کرد: 150 عمده فروش آجیل و خشکبار در بازار وجود دارند که همگی عضو اتحادیه هستند و فاکتورهای‌ آنها فاکتور رسمی است.

رئیس اتحادیه آجیل وخشکبار خاطرنشان کرد:‌ عمده‌فروشان آجیل و خشکبار فاکتورهایی را به خرده‌فروشان و واحدهای صنفی فروش ارایه می‌دهندکه خرده‌فروشان مجاز هستند 10 درصد سود به این نرخ‌ها اضافه کنند.

قیمت‌های نامتعارف آجیل را به 33112313 اطلاع دهید

وی با بیان اینکه اگر مردم در خرید آجیل و خشکبار شب عید به این ابهام رسیدند که قیمت غیرمتعارف است می‌توانند با شماره 33112313 تماس گرفته و تخلف را گزارش کنند و بازرسان اتحادیه براساس فاکتور فروشی که از سوی عمده‌فروشان ارایه شده است می‌توانند تعیین کنند که گران فروشی صورت گرفته است یا خیر.

احمدی اظهار کرد‌:‌ آجیل و خشکبار نرخ مصوب نداشته و قیمت این اقلام تابع نظام عرضه و تقاضا و نرخ ارز است.

وی افزود: قیمت‌گذاری انواع آجیل و خشکبار برای عرضه در نمایشگاه‌های فروش بهاره به گونه‌ای انجام شده تا قیمت این اقلام در نمایشگاه‌های بهاره حداقل 10درصد پایین‌تر از قیمت ‌آن در خرده‌فروشی‌های سطح شهر باشد.

احمدی عنوان کرد:‌ بازار با وفور کالا مواجه است و هیچ مشکلی در تامین آجیل و خشکبار شب عید وجود ندارد و نسبت به سال گذشته برخی از اقلام کاهش قیمت داشته و برخی از اقلام آجیل نیز با افزایش قیمت عرضه می‌شوند.

ثبات نسبی قیمت آجیل در ماههای اخیر

وی اضافه کرد:‌ برخی اقلام درصنف آجیل و خشکباروجود دارند که خرید آنها منحصر به ایام نوروز نیست به طور مثال پسته در مهرماه امسال با افزایش قیمت همراه بود اما نسبت به 40 روز گذشته هیچ افزایش قیمتی در نرخ آجیل و خشکبار به وجود نیامده است.

رئیس اتحادیه آجیل وخشکبار عنوان کرد:‌ برخی از اقلام پسته نسبت به اسفند سال گذشته با 10 درصد افزایش قیمت همراه است.

تمام بادام هندی موجود در بازار از مسیر قاچاق وارد می‌شود

احمدی با بیان اینکه 80 درصد آجیل و خشکباری که در بازار عرضه می‌شود از محل تولیدات داخلی است، عنوان کرد:‌ بادام هندی یکی از آجیل‌هایی است که اصلا تولید داخلی ندارد اما اجازه واردات آن نیز داده نمی‌شود به همین دلیل تمام بادام هندی که در بازار وجود دارد، از مسیر قاچاق به کشور وارد می‌شود.رئیس اتحادیه آجیل و خشکباربا بیان اینکه تعرفه واردات بادام هندی 40 درصد است، خاطرنشان کرد:‌ بیش از 8 سال است که از طرف اتحادیه به دنبال آن هستیم که اجازه واردات قانونی آن را کسب کنیم اما نه در دولت گذشته و نه در دولت فعلی مجوز واردات آن ارایه نمی‌شود اما مردم خواستار خرید بادام هندی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار