نماینده ولی‌فقیه در استان وامام جمعه اردبیل:

سرمایه اصلی کشور نخبگان علمی هستند

اردبیل (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان وامام جمعه اردبیل گفت: سرمایه اصلی کشور چاه‌های نفت نبوده بلکه نخبگان علمی هستند که از غرور ملی و غیرت دینی برخوردار می‌باشند.

کد مطلب: ۸۰۳۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه اصلی کشور نخبگان علمی هستند

آیت‌الله سیدحسن عاملی در همایش علمی جوانه‌های امید که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اردبیل در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: هر کشوری که در تولید دانش جهانی سهیم باشد، در رقم زدن عزت و استقلال خود می‌تواند گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه اگر نخبگان در رأس امور قرار نگیرند، تمام تحولات توسعه‌ای عقیم خواهد ماند؛ افزود: سرمایه اصلی کشور چاه‌های نفت نبوده بلکه نخبگان علمی هستند که از غرور ملی و غیرت دینی برخوردار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: در شرایط کنونی ایران اسلامی بیش از هر مقطع زمانی دیگر به توانمندی‌ علمی جوانان نیاز داشته تا با دستیابی به اقتدار و قدرت علمی ثبات و پیشرفت روزافزون کشور تداوم یابد.

عاملی با اشاره به اینکه محرومیت علمی ایران پیش از پیدایش انقلاب اسلامی فاجعه بسیار بزرگی بود، توضیح داد: چنانچه پایه‌های علمی کشور دچار تزلزل شود حاکمیت ملی و استقلال و عزت یک ملت به خطر خواهد افتاد و تقویت بنیان‌های علمی در تمامی زمینه‌ها از مهم‌ترین انتظاراتی بوده که از نسل جوان جامعه انتظار آن می‌رود.

وی بیان کرد: در ۴۰ سال اخیر دستاوردهای انقلاب اسلامی؛ از فرهنگ و اقتصاد تا پیشرفت‌های نظامی اقتدار ایران اسلامی را به ارمغان آورده و چنین عظمت و شکوهی مایه افتخار هر ایرانی خواهد بود.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: باید حفظ و حمایت از نخبگان علمی کشور از اولویت‌های نخست قرار گیرد تا با افزایش توانمندی‌های علمی از هجمه‌های مکرر دشمنان خود را بیمه کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار