امضای توافق‌نامه ساخت مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با دولت ژاپن

تهران (پانا) - در راستای اجرای طرح GGP (پروژه‌هایی که از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژه‌هایی در زمینه توسعه و تأمین امنیت انسانی و بر حسب نیازهای متفاوت کشورهای در حال توسعه اجرا می‌شوند) و امضا توافق‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سفیر کشور ژاپن در ایران یک باب مدرسه سه کلاسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ساخته خواهند شد.

کد مطلب: ۸۰۳۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
امضای توافق‌نامه ساخت مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه با دولت ژاپن

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، باحضور هیرویاسو کوبایاشی سفیر کشور ژاپن در دفتر غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور این توافق‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش ایران و سفارت ژاپن جهت ساخت یک باب مدرسه سه کلاسه در روستای زلزله‌زده شیخ صله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی و از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن امضا شد.

در مراسم امضا این توافق‌نامه ابتدا غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل ضمن خیر مقدم و تشکر از سفیر ژاپن در تهران مراتب تقدیر دولت جمهوری اسلامی را از مساعدت‌ها و همکاری دولت ژاپن در کمک به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ابراز کرد.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین مردم ایران و ژاپن علاقمندی وزارت آموزش و پرورش ایران را در راستای گسترش دیپلماسی آموزشی بیان کرده و در همین راستا از طرف وزیر آموزش و پرورش ژاپن برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت رسمی به عمل آوردند.

در ادامه وی به ارائه عملکرد دولت جمهوری اسلامی در خصوص آموزش به پناهندگان پرداخت و آن را عرصه‌ای برای همکاری دوجانبه ایران و ژاپن و حتی سه جانبه با حضور یکی از سازمان‌های بین المللی بیان کرد.

در ادامه هیرویاسو کوبایاشی سفیر کشور ژاپن ضمن ابراز تأسف و تأثر از وقوع زلزله در کرمانشاه مراتب همدردی خود و دولت ژاپن را به دولت ایران و مردم کرمانشاه اعلام کرد.

وی ضمن تشکر از غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش جهت ایجاد مقدمات انعقاد این توافق‌نامه گفت: افتخار بزرگی برای من است که توافق‌نامه کمک بلاعوض به پروژه‌های تامین نیازهای اولیه انسانی را برای ساخت مدرسه برای کودکان عشایر کرمانشاه امضا کنم.

در ادامه وی ضمن تشریح برنامه GGP و اهداف آن گفت که از سال 1999 دولت ژاپن 132 پروژه در زمینه‌های آموزشی، مراقبت‌های اولیه بهداشتی، بهزیستی و توسعه تعاونی‌های روستایی را در راستای GGP در ایران اجرا کرده است.

وی ضمن خرسندی از امضا این توافق‌نامه به نمایندگی دولت ژاپن ابراز امیدواری کرد که اجرای این پروژه کمکی در جهت ایجاد فضای آموزشی حمایتی امن برای دانش آموزان باشد.

وی در پایان ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان کشورهای افغانستان و عراق علاقمندی خود را در جهت گسترش روابط فی مابین اعلام کرد و از دعوت وزیر ژاپن برای سفر به ایران تقدیر و ابراز امیدواری کرد تا زمینه ایجاد ارتباط دیپلماتیک وزرای آموزش و پرورش دو کشور در جهت تبادل تجربیات آموزشی ایجاد شود.

بعد از سخنان سفیر کشور ژاپن، مجید یزدان‌پناه مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه مراتب تقدیر و تشکر خود و مردم کرمانشاه را از دولت ژاپن ابراز داشت و از هیرویاسو کوبایاشی سفیر این کشور در ایران برای سفر به کرمانشاه و مناطق زلزله‌زده دعوت به عمل آورد.

در ادامه شهری معاون سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و سیفی سرپرست دفتر عشایر معاونت آموزش ابتدایی نیز مراتب تقدیر و تشکر خود را از سفیر ژاپن در ایران اعلام کردند و بر گسترش فعالیت های مشترک در جهت ایجاد مدارس امن برای دانش‌آموزان عشایر تأکید کردند.

در پایان توافق‌نامه ساخت مدرسه در روستای زلزله‌زده شیخ صله با حضور قائم مقام وزیر آموزش و پرورش، بین هیرویاسو کوبایاشی سفیر کشور ژاپن و یزدان پناه مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه امضا شد.

لازم به ذکر است طرح GGP پروژه‌هایی هستند که از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژه‌هایی در زمینه توسعه و تأمین امنیت انسانی و بر حسب نیازهای متفاوت کشورهای در حال توسعه اجرا می‌شوند و هدف آنها کمک به توسعه و رفاه جوامع روستایی است. این پروژه‌ها بر اساس تفاهم نامه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه ژاپن منعقد شده و با اعلام و هماهنگی مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش از محل اعتبارات بلاعوض دولت ژاپن و برای اجرای پروژه‌هایی در زمینه توسعه مدارس عشایری در مناطق محروم اجرا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار