با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت می‌گیرد

بهره‌مندی شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم‌ و فناوری از تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی

تهران (پانا) - بر اساس پیگیری‌های معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری، تمامی شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم‌ و فناوری و مراکز رشد از تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی، بهره‌مند می‌شوند.

کد مطلب: ۸۰۳۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌مندی شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم‌ و فناوری از تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری، در نشست آشنایی با تسهیلات جدید نظام‌وظیفه تخصصی سید محمد صاحبکار خراسانی، رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان با اشاره به روند ارائه تسهیلات نظام‌وظیفه تخصصی گفت: از سال 1387 با همکاری بنیاد نخبگان و ستاد کل نیروهای مسلح، در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نخبگان برای رفع نیازهای کلیدی کشور، برترین‌های المپیادها و افراد برتر کنکور می‌توانستند با مراجعه به بنیاد نخبگان و انجام پروژه تحقیقاتی از تسهیلات جایگزین خدمت نظام وظیفه استفاده کنند.

وی افزود: از سال 1394 با همکاری معاونت علمی و فناوری و بنیاد نخبگان و ستاد کل نیروهای مسلح، شیوه‌نامه تسهیلات نظام وظیفه تخصصی برای افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان تصویب و اجرا شد؛ به‌طوری‌که انجام پروژه تحقیقاتی این افراد در سازمان‌های دفاعی و دولتی جایگزین دوره خدمت وظیفه آنان به‌حساب می‌آمد.

افزایش گستره شرکت‌های استفاده‌کننده از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری گفت: در سال 1396 و پیرو تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شد، علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان، افراد فعال در شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم‌وفناوری و مراکز رشد نیز می‌توانند از تسهیلات سربازی همانند شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شوند.

صاحب‌کار افزود: اجرای این پروژه‌ها علاوه بر به‌کارگیری نخبگان برای حل مسائل تحقیقاتی و کاربردی موردنیاز کشور دارای منافعی برای افراد فعال در این شرکت‌ها نیز هست که ازجمله به حضور در دوره آموزش نظامی ویژه نخبگان و انجام همزمان پروژه تحقیقاتی و فعالیت در شرکت می‌توان اشاره کرد.

میزان سهمیه و شرایط شرکت‌ها برای معرفی افراد

در ادامه، ایمان اعیانی (عضو کارگروه نظام وظیفه تخصصی) درباره سهمیه شرکت‌ها گفت: بر اساس شیوه‌نامه جدید تسهیلات سربازی، افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشدی که دارای تأیید از رئیس پارک و مدیر مرکز رشد بوده و دارای اظهارنامه مالیاتی و فروش بر اساس اظهارنامه باشند، می‌توانند یک نفر را به‌عنوان سهمیه اولیه برای استفاده از این خدمات معرفی نمایند. همچنین به ازای هر 300 میلیون تومان فروش بر اساس اظهارنامه و یا هر پنج نفر بیمه‌شده یک نفر به سهمیه شرکت‌ها اضافه خواهد شد.

نحوه ارائه درخواست

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری درباره با نحوه ارائه درخواست برای استفاده از این تسهیلات افزود: باید همه اطلاعات به‌طور کامل در سامانه (soraya.bmn.ir) بارگذاری شود و تا تکمیل نهایی اطلاعات، فرایند بررسی آغاز نمی‌شود.

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان گفت: همچنین لازم است متقاضیان، معرفی نامة شرکت متبوع خود را بر اساس الگوی مذکور در سامانه ثریا (soraya.bmn.ir) تهیه و بارگذاری کنند و هیچ نیازی به مراجعه حضوری فرد یا ارائه تقاضای مکتوب به بنیاد ملّی نخبگان یا معاونت علمی و فناوری نیست.

گفتنی است اطلاعات تکمیلی در رابطه با این موضوع در سامانه Daneshbonyan.ir قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار