در نشست شورای آموزش و پرورش استان مطرح شد:

تجلیل از 118 معلم نمونه کهگیلویه و بویراحمد در هفته بزرگداشت مقام معلم

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 104 معلم نمونه شهرستانی ـ منطقه ای، 10 معلم نمونه استانی و 4 معلم نمونه مدارس غیر دولتی در هفته بزرگداشت مقام معلم مورد تجلیل و تقدیر قرار می گیرند.

کد مطلب: ۸۰۳۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از 118 معلم نمونه  کهگیلویه و بویراحمد در هفته بزرگداشت مقام معلم

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه و بویراحمد،صبح امروز شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار و با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مدیران عضو این شورا برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش در این نشست با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 98ـ 97، گفت: از 6 سال پیش شاهد تغییرات شتابزده نظام آموزشی از سیستم 4-3-5به3-3-6 بودیم. به طوری که امسال با استقرار پایه دوازدهم، دوره پیش دانشگاهی از نظام آموزش به طور کلی حذف می شود.

هادی زارع پور با اشاره به چالش ها و مشکلات استقرار پایه دوازدهم با تاکید بر آموزش های فنی حرفه ای و کاردانش افزود: از الان شناسایی کرده ایم برای استقرار پایه دوازدهم با چه مشکلاتی روبرو خواهیم شد.

وی بحث کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی را یکی از چالش های اساسی استقرار پایه دوازدهم بیان کرد و گفت: با استقرار این پایه در سال تحصیلی جدید به 107 کلاس درس جدید نیاز داریم.

زارع پور ادامه داد: با توجه به افزایش 2000 نفری هنر جو در هنرستان ها نسبت به سال گذشته 111 کارگاه آموزشی مورد نیاز است.

مدیر کل آموزش و پروش تجمیع کلاس های که به حد نصاب نرسیده باشند را یکی از راهکارهای رفع کمبود فضای های آموزش دانست و افزود: استفاده از طرح روستا مرکزی و افزایش تراکم کلاسی در بعضی از شهرستان ها و مناطق از دیگر راهکارها و اقدامات جهت مرتفع کردن کمبود فضا و تجهیزات آموزشی در سال تحصیلی جدید است.

زارع پور در دستور کار دوم جلسه با اشاره به مشکلات دانش آموزان دختر در زمینه بهداشت دوران بلوغ گفت: دوران بلوغ یکی از بحرانی ترین دوره زندگی است. که هم باید اگاهی های لازم در مورد این دوره به دانش آموزان داده شود و هم کارگاهای آموزشی برای آنان برگزار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش با اینکه 3200دانش آموز در مدارس شبانه روزی دخترانه تحصیل می کنند، اظهار کرد: برآورده های مالی هزینه های مربوط به کارگاهای آموزشی و تامین بسته بهداشتی این دانش آموزان 95 میلیون تومان تخمین زده شده است.

دستور کار آخر نشست شورای آموزش و پرورش استان به برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم اختصاص داده شد، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش در این باره گفت: برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در این استان باید متناسب با مقام شامخ معلمان برگزار شود.

فاتحی با بیان اینکه از 12 تا 18 اردیبهشت به نام هفته معلم نامگذاری شده است گفت: برنامه های بزرگداشت مقام معلم در استان باید به گونه ای باشد که همه دستگاه های اجرایی در استان خود را با توجه به امکانات و مسئولیتی که در اختیار دارند اقدام به برنامه ریزی کاری در این زمینه کنند.

وی با اشاره به تجلیل از معلمان نمونه در هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: 104 معلم نمونه شهرستانی ـ منطقه ای، 10 معلم نمونه استانی و 4 معلم نمونه مدارس غیر دولتی در این هفته مورد تجلیل و تقدیر قرار می گیرند.

علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه هدف ما کمک به آموزش و پرورش است، اظهار کرد: آموزش و پرورش آینده فرزندان ما است و باید از هر لحاظ(تربیتی، فضا، مکان، معلم و…) که بتوانیم آموزش و پرورش را کمک کنیم چرا که برای آینده کشورمان مفید است.

احمدی در ادامه با بیان اینکه کمک‌ها به آموزش و پرورش باید در چارچوب‌ها باشد، افزود: آموزش و پرورش باید برنامه داشته باشد تا بتوانیم به او کمک کنیم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید برنامه‌های خود را در یک سال مالی به ما اعلام کند و بگویند این برنامه‌ها را داریم و این مقدار پول را لازم داریم، تا بتوانیم به آنها کمک کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواست تا ردیف‌های ملی را که به برنامه‌های آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود، احصاء شود و آن را در اختیار استانداری و مدیران مربوطه قرار دهد.

احمدی با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ای دقیق برای کارهای فرهنگی و آموزشی طراحی شود، افزود: روش‌های هیئتی و سنتی دیگر جوابگو نیست و باید برنامه‌ها هدف‌مند باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: مدیران باید با اطلاعات کامل به جلسات بیایند. مدیران از بیت‌المال حقوق می‌گیرند که به وظیفه‌ خودشان در قبال مردم عمل کنند.

وی افزود: هر گونه کم‌کاری کم‌فروشی است و کم‌فروشی یک خیانت بزرگ است و مدیران باید آگاهی و اطلاعات لازم را از حوزه اعتبارات و بودجه‌ای خود داشته باشند. مدیران ما باید در جبهه دفاع از حقوق مردم حضور داشته باشند، با برنامه و ارتباط داشته باشند و با شناسایی ردیف‌های بودجه‌ای ملی به دنبال اعتبارات باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تمام ردیف‌های ملی بودجه‌ای را در تمام حوزه‌ها احصاء کرده، و در اختیار دستگاه‌ها قرار داده و لقمه برای مدیران آماده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار