درحاشیه مراسم معرفی دو داروی جدید

وزیر بهداشت: بیش از ۵۰ درصد علت مرگ ایرانیان را سکته‌های قلبی و مغزی تشکیل می‌دهد

تهران (پانا) - وزیر بهداشت با اشاره به تولید بیش از ۱۰۰ داروی جدید در بازار گفته است که امروز نیز دو داروی جدید روانه بازار شد و از آنجاکه بیش از ۵۰ درصد علت مرگ ایرانیان را سکته‌های قلبی و مغزی تشکیل می‌دهد بهتر است که افراد این داروها را مصرف کنند.

کد مطلب: ۸۰۳۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت: بیش از ۵۰ درصد علت مرگ ایرانیان را سکته‌های قلبی و مغزی تشکیل می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم معرفی دو داروی جدید درمان هپاتیت C و پیشگیری از سکته‌های قلبی و عروقی با تاکید بر این که داروی پلی پیل با خاصیت ضد انعقاد خون و کاهنده فشار و چربی خون، باید در افراد بالای ۴۰ سال مصرف شود، گفت: این دارو ترکیبی از چند دارو است که از بروز سکته‌های قلبی و مغزی نیز پیشگیری می‌کند و از آنجا که در کشور ما بیش از ۵۰ درصد علت مرگ ایرانیان را سکته‌های قلبی و مغزی تشکیل می‌دهد بهتر است که افراد آن را مصرف کنند.

هاشمی با اشاره به داروی سووداک با خاصیت درمان هپاتیت C، افزود: این دارو برای درمان هپاتیت C است که این بیماری می‌تواند اثرات جدی به کبد وارد کند و موجب سرطان کبد شود. از دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل وجود چنین مجموعه‌هایی در دل خود (که باعث ساخت این دارو شدند) تشکر می‌کنیم و مطمئنیم که در ماه‌های آینده شاهد رونمایی تعداد بیشتری از این نوع محصولات خواهیم بود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: رونمایی از این نوع داروها، نمایشی نیست و در بازار حضور خواهند یافت و جامعه پزشکی و جامعه پزشکی بین المللی نیز حتما این داروها را نسخه خواهند کرد و مردم چه در کشور و چه در خارج از مرزهای ایران نیز به این داروهای تولید داخل اعتماد خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این دو دارو در حال حاضر در بازار عرضه شده است و داروی سووداک با قیمتی کمتر از ۱۰ درصد قیمت بین المللی موجود است ولی اثر بخشی آن به دلیل این که ترکیبی از دو داروی امریکایی و اروپایی است، بیشتر است. امیدواریم بیمه‌ها بتوانند به نحوی تقویت شوند تا از این دو دارو و مردم حمایت کنند و تا مردم هزینه کمتری را برای تهیه آنها متحمل شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار