وزیر آموزش و پرورش: تربیت دانش‌آموزان باید با مناسبات و شرایط بیرون مدرسه مطابقت داشته باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش برتربیت دانش‌آموزان مطابق با مناسبات و شرایط بیرون مدرسه تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۳۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: تربیت دانش‌آموزان باید با مناسبات و شرایط بیرون مدرسه  مطابقت داشته باشد

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمد بطحایی در سومین نشست فصلی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تنظیم این دو مولفه می‌طلبد که ما مسیرها و روش‌های جدید را برای رسیدن به نقطه مطلوب پیدا و استفاده کنیم، عنوان کرد: برنامه هایی که در دولت دوازدهم دنبال خواهیم کرد در دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود: بخش نخست ناظر بر تحولاتی است که در متن برنامه‌ها و محتوای آموزشی باید رخ دهد که خوشبختانه سند تحول بنیادین به طور عملیاتی مسیر را روشن کرده و فرصت ارزشمندی است که ما را از مرحله طراحی جدید مستغنی می‌کند.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه ویژگی‌های الگوی زندگی ایرانی اسلامی در سند ذکر شده و باید دانش آموزان را به گونه‌ای تربیت کرد که با مناسبات و شرایط بیرون مدرسه مطابقت داشته باشد اظهار کرد: این مهم می‌تواند مدارس را با نشاط کند و انگیزه ها را بالا ببرد.

بطحایی افزود: بخش دوم برنامه‌ها در حوزه تغییر روش و مدیریت در آموزش و پرورش است، روشی که تا امروز اداره کرده ایم امکان ادامه دادن درآینده را ندارد و باید روش‌های جدید را به‌کار گیریم، امروز 70 درصد نیروی انسانی ما مدرک لیسانس و بالاتر دارند و میانگین خدمت 23 سال است، لذا پتانسیل عظیمی در اختیار داریم که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

رئیس ستاد همکاری ها با بیان اینکه نظام آموزشی ما به شدت در وظایف حاکمیتی و تصدی‌گری متمرکز است، گفت: مقرراتی داریم که ذره‌ای انعطاف ندارند و به عبارتی درجه پیچیدگی و رسمیت سازمان ما بسیار زیاد است.

دولت نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه اهتمام ویژه دارد

بطحایی تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در امر پژوهش و تربیت دینی دانش‌آموزان از طریق تقویت ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، یکی از برنامه های قابل اجرا در وزارت آموزش و پرورش است که دولت نیز نسبت به آن اهتمام ویژه ای دارد.

وی تاکید کرد: ارتقای کمی و کیفی مراکز مشاوره برای حضور مؤثر مدارس در فرآیند مصون‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها و پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در دوره‌ها و پایه‌های مختلف تحصیلی با همکاری سازمان‌ها، نهادها و حوزه‌های علمیه مدنظر وزارتخانه قرار دارد.

رئیس ستاد همکاری‌ها، توسعۀ مشارکت با معلمان، حوزه های علمیه و دانشگاه ها در تدوین برنامه درسی و بهره‌گیری از ظرفیت بخش غیردولتی در تولید، چاپ و توزیع مواد و منابع آموزشی را نیز متذکر شد و اظهار کرد: تقویت تعامل و مشارکت با انجمن‌های علمی آموزشی، تشکل های صنفی و حرفه‌ای معلمان و نهادهای فرهنگی، اجتماعی، خصوصا حوزه‌های علمیه مورد توجه جدی ماست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار