توضیحات معاون شهردار تهران درباره افزایش غیرعادی بلیت متروی حومه

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به افزایش بلیت متروی حومه به تهران گفته است که همیشه ارزان شدن به نفع مردم نیست و اگر نتوانیم هزینه‌های مترو را تأمین کنیم، خدمات خوبی نیز نمی‌توانیم به آنها ارائه کنیم.

کد مطلب: ۸۰۳۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات معاون شهردار تهران درباره افزایش غیرعادی بلیت متروی حومه

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر با بیان اینکه هزینه تمام شده بلیت مترو ۲ هزار و ۲۷۰ تومان است که یک سوم آن را باید از مصرف کننده بگیریم، توضیح داد: با وجود آنکه تیم مدیریت شهری تغییر کرده است و ما گمان می‌کردیم دولت سهم خود را پرداخت می‌کند، تا به حال این اتفاق نیفتاده و دو سوم هزینه‌های بلیت مترو را شهرداری می‌پردازد.

معاون شهردار تهران افزود: همیشه ارزان شدن به نفع مردم نیست و اگر نتوانیم هزینه‌های مترو را تأمین کنیم، خدمات خوبی نیز نمی‌توانیم به آنها ارائه کنیم. حمایت از مردم باید با ارائه خدمات خوب باشد.

وی با اشاره به نظرسنجی انجام شده در خصوص افزایش نرخ بلیت گفت: ۶۰ درصد شرکت کنندگان حاضر بودند هزینه بیشتری بدهند اما تعداد واگن‌ها و قطارها افزایش پیدا کند.

پورسید آقایی با بیان اینکه قیمت بلیت حومه ۲ هزار تومان افزایش داشته، گفت: پیشنهاد ما ۱۵۰۰ تومان بود اما دقت داشته باشید افرادی که از کرج به تهران می‌آیند دو سرویس می‌گیرند، یعنی از کرج به صادقیه و آنجا وارد قطار درون شهری می‌شوند. همچنین نرخ بلیت مترو برای فرودگاه امام (ره) نیز از جانب شهرداری ۶ هزار تومان بود که کمیسیون این عدد را به ۱۰ هزار تومان افزایش داد.

همچنین احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات معاون شهردار تهران با اشاره به افزایش بلیت تک‌سفره حومه به تهران گفت: افزایش ۱۵۰ درصدی، افزایشی غیرعادی است و اینکه دولت سهم خود را نمی‌دهد و یا سیاست‌های ترافیکی ما درست نیست، نباید منجر به افزایش هزینه شهروندان شود.

وی با اشاره به مسافرانی که هر روز از کرج به تهران می آیند، گفت: این خدمات به شهروندان غیرتهرانی نیست، این افراد کسانی هستند که در تهران کار و زندگی می‌کنند اما به دلیل مشکلات معیشتی در حومه ساکن هستند و افزایش پیشنهاد شده، افزایش غیر متعارف است که بر معیشت آنها تاثیر می‌گذارد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اینکه منوریل را احداث می‌کنند، پولی برای احداث آن می‌دهند سپس برای جمع‌آوری آن، یا اتوبان دو طبقه می‌سازند و در جای نامناسب سرمایه‌گذاری می‌کنند، از بی‌تدبیری تصمیم گیران است و اگر این پول‌ها صرف ساخت مترو می‌شد، وضعیت مترو اینگونه نبود. اما این نرخ‌ها به هیچ وجه قابل دفاع نیست و پیشنهاد شهرداری نسبت به پیشنهاد کمیسیون قابل دفاع تر است هر چند همان نرخ‌ها نیز قابلیت چانه زدن داشتند و بین بد و بدتر آن پیشنهاد قابل دفاع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار