رئیس پلیس تهران خبر داد: پلمپ 9 انبار مواد محترقه در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس پلیس پایتخت درباره اقدامات پلیس درباره چهارشنبه سوری گفت 9 انبار مواد محترقه پلمب شده و اعضای باندها دستگیر شده‌اند.

کد مطلب: ۸۰۳۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس پلیس تهران خبر داد: پلمپ 9 انبار مواد محترقه در پایتخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی در حاشیه مرحله جدید طرح برخورد با مواد فروشان و جمع آوری معتادان گفت: طی روزهای اخیر همکاران من در هشت مرحله عملیات موفق به انهدام هفت باند مواد مخدر شده و در مجموع بیش از یک تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف کردند. بیش از یک تن مواد پیش ساز مواد مخدر صنعتی نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شد و درهمین راستا 20 قاچاقچی عمده نیز از سوی پلیس دستگیر شدند و 500 کیلوگرم انواع شربت و قرص متادون از این افراد کشف وضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: 800 معتاد متجاهر در عملیات پلیس دستگیر شده‌اند. علاوه بر این 230 خرده فروش مواد مخدر نیز که عمدتا در پارک‌ها فعالیت می‌کردند دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه 15 دستگاه انواع خودرو نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شد گفت: قاچاقچیان به وسیله این خودورها اقدام به توزیع موادمخدر می‌کردند.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه همکاران من از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه بیش از 21 مواد کشف کردند، گفت: بیش از 20 هزار معتاد متجاهر جمع آوری و 70 باند عمده مواد مخدر نیز منهدم شده است که در مقایسه این آمارها با سال قبل از افزایش 10 درصدی کشفیات و افزایش 7 درصدی قاچاقچیان مواد مخدر حکایت دارد.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ همچنین درباره دستگیری سرشبکه توزیع کوکایین در تهران توضیح داد: گروهی که اقدام به وارد کردن کوکایین از ترکیه به داخل کشور کرده بود با نیم کیلو کوکایین دستگیر شدند. این افراد ایرانی و ترک بوده و پیش از این نیز سابقه دستگیری داشتند و همانطور که می‌دانید کوکایین در کشور ما تولید نمی شود و از خارج از کشور آن هم به شکل قاچاق وارد می‌کنند.

به گفته وی،‌ آمارها نشان می‌دهد ورود مواد مخدر به تهران کم شده و با اقداماتی که انجام شده امنیت از معتادان و مواد فروشان سلب شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات پلیس درباره چهارشنبه سوری گفت: 9 انبار مواد محترقه پلمب شده و اعضای باندها دستگیر شده‌اند. آمار کشفیات ما در این ایام نسبت به سال قبل افزایش یافت و همکاران ما در پلیس اماکن تذکر جدی به پاساژهای مطرح دراین حوزه، می دهند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: قطعا با متخلفان چهارشنبه سوری برخورد قاطعی انجام می شود و ما توجه ویژه‌ای به ساخت و خرید و فروش مواد محترقه دست ساز داریم و قطعا اگر واحدی اقدام به عرضه این مواد کند پلمب می شود و با فروشندگان نیز برخورد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار