نشست مشترک شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی سواد آموزی استان کردستان برگزار شد

سنندج(پانا)_با حضور خوش اقبال معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان نشست مشترک شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی سواد آموزی استان برگزار شد .

کد مطلب: ۸۰۳۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست مشترک شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی سواد آموزی استان کردستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان،صبح امروز نشست مشترک شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی سواد آموزی استان با حضور خوش اقبال معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان ، مدیر کل آموزش و پرورش و اعضای شورا در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش کردستان برگزار شد .

در این نشست معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه آموزش و پرورش بدون کمک و همیاری سایر بخش ها نمی تواند به اهداف خود برسد ، هدف از تشکیل شورای آموزش و پرورش را بهره گیری از خرد جمعی ، مشارکت و نظارت مردم در حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد .

وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش از جمله مراجع تصمیم گیر در حوزه تعلیم و تربیت است و در همین راستا این شورا در سطح استان ، شهرستان و منطقه پیش بینی شده است، گفت : با همکاری و همراهی مسئولین و مردم زمینه تحقق اهداف بلند تعلیم و تربیت فراهم می شود .

در ابتدای این نشست مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گزارشی از اقدامات و نتایج پیگیری مصوبات جلسه گذشته شورا ارائه کرد و از تهیه و تصویب برنامه عمل انسداد مبادی ورودی بی سوادی خبر داد و گفت : در خصوص جذب و پوشش نوآموزان دوره پیش دبستان، کردستان یکی از استان های موفق بوده و با اجرای برنامه ها ، جلب مشارکت و همکاری شرکای برون سازمانی و پوشش بیش از 91 درصدی نو آموزان در جایگاه سوم کشوری قرار دارد .

وی هم چنین با اشاره به استقرار پایه دوازدهم از سال تحصیلی آینده و افزایش دانش آموزان این حوزه یکی از مصوبات شورای آموزش و پرورش را فراهم کردن زمینه استقرار پایه دوازدهم و پیش بینی و تمهید مقدمات در حوزه های نیروی انسانی ، فضا و تجهیزات عنوان کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ادامه ضمن ارائه دستور کار جلسه یکی از موضوعات قابل طرح در نشست امروز را پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان بر شمرد و گفت : با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) و برنامه های وزارت آموزش و پرورش ، این موضوع با اهمیت در سطح استان و واحد های اداری و آموزشی با جدیت در حال پیگیری است .

وی افزود : در آموزش و پرورش به موضوع تربیت نسبت به آموزش اولویت بیشتری داده شده است و با توجه به وجود هجمه های فراوان ، آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش آموزان به مشارکت کلیه بخش ها نیازمند است .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود از سواد آموزی به عنوان یک مساله ملی یاد کرد و با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این حوزه گفت : هم اکنون در جامعه هدف استان بیش از 50 هزار نفر بی سواد وجود دارد که برای ریشه کنی بی سوادی در این بخش نیازمند همکاری و همراهی شرکای برون سازمانی و حمایت مسئولین و دست اندرکاران به ویژه فرمانداران شهرستانها هستیم .

هم چنین در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش ، کلاس های آماده شده برای پذیرش واسکان میهمانان فرهنگی و پوشش دوره های سواد آموزی استان در سال 96 و بازسازی و احیای اردوگاه فرهنگی و تربیتی دانش آموزی وحدت سنندج ارائه و در ادامه اقدامات آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان تشریح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار