سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان کردستانی در تهران گشایش می‌یابد

سنندج(پانا)_مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: سومین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان کردستانی با رویکرد تبیین نقش سیاستهای اقتصاد مقاومتی، از پانزدهم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش می یابد.

کد مطلب: ۸۰۳۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان کردستانی در تهران گشایش می‌یابد

به گزارش پانا کردستان،کورش مرادی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان افزود: این نمایشگاه با هدف شناساندن نقش روستا در تولید ملی و همچنین آشنایی بازدید کنندگان از استعدادها، قابلیتها و ظرفیتهای موجود در مناطق روستایی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: شناخت ظرفیتهای مناطق روستایی در تولید محصولات متنوع بویژه در زمینه های صنایع کوچک، صنایع دستی و صنایع روستایی و همچنین معرفی جاذبه های فرهنگی از قبیل آداب و رسوم، بازیهای بومی محلی، آیینهای مذهبی ،پوششها، جاذبه های طبیعی و گردشگری، استعدادهای جوان و کارآفرینان، ایجاد ارتباط شهرنشینان با روستاییان، برقراری ارتباط میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان از اهداف برگزاری نمایشگاه می باشد.
مرادی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه توانمندیهای روستایی استان کردستان در 13 غرفه و در حوزه های مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد.
به گفته وی تولیدات کشاورزی و دامپروری(عسل و فرآورده های آن) صنایع دستی(قالی و گلیم، ارغوان یا سبدبافی سنتی، سرامیک، سفالگری، نقشهای برجسته، مجسمه سازی، نازک کاری و صنایع چوپ)، لباسهای بومی محلی، سازهای سنتی، داروهای گیاهی مختص کوه های کردستان، مصنوعات سنگی، زیورآلات سنتی و دست ساز در این نمایشگاه عرضه می شود.
وی با بیان اینکه در غرفه ایده برتر استان مصنوعات شرکت سرامیک نوین ارائه می گردد، گفت: گروه آیینی ناله دف پیش از برپایی نمایشگاه برای اجرای آهنگهای مذهبی و مولودی خوانی در نقاط مختلف تهران به پایتخت اعزام شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار