مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان خبرداد:

آمادگی کهگیلویه بویراحمد برای میزبانی از مسافران نوروزی

یاسوج(پانا) ـ مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان اظهار کرد: در کمتر از چند روز مانده به تعطیلات عید نوروز، برای میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی آمادگی کامل در استان وجود دارد.

کد مطلب: ۸۰۳۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی کهگیلویه بویراحمد برای میزبانی از مسافران نوروزی

به گزارش خبرنگار پانا از یاسوج، محمود باقری امروز یکشنبه 13اسفندماه 96در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات زیر ساخت های گردشگری در سالهای قبل افزود:خوشبختانه با جذب اعتبارات ملی و تلاش های شبانه روزی توانستیم چهار پارک اسکان در شهرهای بزرگ استان برای میزبانی مسافران نوروزی استان تا حدودی آماده کنیم.
دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه بویراحمد با بیان اینکه برای احداث چهار پارک اسکان مسافران در استان حدود پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است گفت:با افتتاح این پروژه ها در شهرستانهای استان دیگر شاهد مشکلات کمبود اسکان نخواهیم بود.

وی دیگر مشکلات مسافران و گردشگران را کمبود سیرویس های بهداشتی در مراکز گردشگری عنوان کرد و تصریح کرد:امسال نیز100 چشمه سرویس بهداشتی در مکان‌های گردشگری استان احداث کردیم تا بتوانیم زمینه رفاه گردشگران را فراهم سازیم.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه بویراحمد،گردشگری را محور توسعه استان عنوان کرد و اظهار داشت: از مهم‌ترین مأموریت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری است.
باقری با بیان اینکه در چند سال اخیر زیر‌ساخت‌های خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی در استان فراهم شد، عنوان کرد: پرونده 30 واحد بوم‌گردی را به بانک معرفی کرده و برای احداث هتل چهارستاره، پارک آبی و رستوران‌های سنتی تسهیلات موردنیاز را جذب کردیم.
باقری با اشاره به نقش گردشگری در اشتغال، افزود: احداث و تکمیل پروژه‌های گردشگری و راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی از برنامه‌های این اداره‌کل در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستاهای این استان ظرفیت‌های خوبی برای بوم‌گردی دارند و از کسانی که بخواهند در این زمینه فعالیت کنند، حمایت می‌شود.
وی با بیان اینکه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نخستین دستگاه اجرایی استان بود که پروژه‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کرد، گفت: تاکنون سه پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و در اوایل سال 97 هم چهار پروژه دیگر را واگذار می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار