برنامه ریزی برای استفاده بهینه از آب و هوا نیازمند جدیت همه دستگاه ها است

کاشان (پانا)_ رئیس کمیسیون انرژی،آب و محیط زیست شورای اسلامی شهر کاشان گفت: برنامه ریزی برای استفاده بهینه و سالم از دو رکن حیاتی شهروندان یعنی آب و هوا از ضروریاتی است که دستگاه ها و نهادهای مرتبط باید با جدیت به آن بپردازند.

کد مطلب: ۸۰۳۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ریزی برای  استفاده بهینه  از آب و هوا  نیازمند جدیت  همه دستگاه ها است

عفت پدرام فر در کارگاه آموزشی رابطان طرح داناب اظهار کرد: شرایط اقلیمی و جغرافیایی کاشان از جمله مناطق کویری و کم آب بوده که در سال های اخیر به دلیل کاهش نزولات آسمانی و برداشت های بی رویه از آب های زیرزمینی و خشک شدن قنوات، الان در وضعیت بسیار بحرانی است.
وی افزود: در شرایطی که بیش از 26 هزار خانوار کاشانی از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند، اما به دلیل کم آبی و وضعیت خشکسالی لازم است.آموزش های لازم به کشاورزان داده شود تا کشت خود را به سمت کشت کم آب هدایت کنند.
وی تصریح کرد: شهرداری ها در بخش فضای سبز شهری نظارت و دقت بیشتری انجام دهند تا ضمن حفظ طراوت و سر سبزی فضاهای سبز شهری، رویکرد صرفه جویی و مدیریت در مصرف آب نیز مورد نظر باشد.
عضو شورای اسلامی شهر کاشان تاکید کرد: از سویی دیگر شهرداری ها باید در زمینه معماری و ساخت بناها تدابیر و ضوابطی را مانند معماری مطابق با اقلیم و اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف و پیگیری ایجاد بام سبز،جهت ساختمان ها و...را در دستور کار خود قرار دهند.
پدرام فر گفت: آب سرمایه ملی است و شیوه های فرهنگی مختلفی مثل آموزش مهندسان ،آموزش مجریان طرح ها،استفاده از مصالح ساختمانی مناسب و ایجاد مشوق های لازم در این خصوص تاثیر بسزایی در مصرف بهینه آب و پیشگیری از بحران موجود خواهد داشت.
به گفته وی، کاهش تعرفه برق در منطقه کاشان و تشویق و فرهنگ سازی جهت استفاده از کولر های گازی به جای کولرهای آبی، و توسعه استفاده از انرژی خورشیدی گام موثری در جهت اصلاح الگوی مصرف و حفظ منابع خواهد بود.
به گزارش پانا، طرح ملی جشنواره داناب، با هدف فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب ، با حضور فرهنگیان و دانش آموزان در مدارس متوسطه دوره اول استان اصفهان اجرا می شود. در طول برگزاری این جشنواره دانش آموزان آثاری را با هدف جلب مشارکت همگانی برای حفظ منابع آب و مصرف بهینه منابع طبیعی در قالب فعالیت های هنری ارائه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار