آموزش و پرورش لرستان رتبه برتر کشور را در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های بهداشت روان کسب کرد

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش لرستان از کسب رتبه برتر کشوری آموزش و پرورش در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های بهداشت روان خبر داد .

کد مطلب: ۸۰۳۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش لرستان رتبه برتر کشور را در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های بهداشت روان کسب کرد

به گزارش پانا ازلرستان ، حسین مرادی با اعلام این خبر افزود : بر اساس نتایج ارزیابی سالانه وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌های راهنمایی و مشاوره استان‌ها، آموزش و پرورش لرستان حائز رتبه برتر کشوری در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های بهداشت روان دانش‌آموزان شد.

وی خاطر نشان کرد : در کنار توجه به بهداشت جسمی ، توجه به بهداشت روان از جمله شاخص هایی است که تمام کشورها برای دستیابی به آن برنامه ریزی می کنند و تحقق بهداشت روان از جمله مولفه هایی است که نشان دهنده پیشرفت و توسعه کشورها به حساب می آید .

مرادی تاکید کرد : بروز واکنش مناسب در برابر مسائل و مشکلات روزمره از جمله مهارتهایی است که در بهداشت روان به آن تاکید می شود و در مدارس هم اقداماتی انجام می‌شود تا دانش‌آموزان در مواجهه با مشکلات و مسائل روزمره توان رویارویی منطقی و مقابله‌ای را کسب کنند.

وی تعامل درون سازمانی و برون سازمانی و اجرای آزمون‌های سلامت روانی ـ رفتاری در بین دانش‌آموزان را دو رویکرد مهم در حوزه مشاوره عنوان کرد و افزود: اجرای مسابقات علمی و دانش افزایی در بین مشاوران، معلمان و دانش‌آموزان از برنامه های دیگر آموزش و پرورش در حوزه مشاوره و بهداشت روان است .

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش لرستان ،برگزاری مسابقه نقاشی همگانی با عنوان راهکارهای افزایش نشاط و شادابی و مدیریت خشم و برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با حضور صاحبنظران را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار