سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان:

مدارس باید با تجهیزات استاندارد آموزشی ساماندهی شوند

خرم آباد (پانا) - سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در دیدار مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس بر ضرورت توسعه استاندارد سازی تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس تاکید کرد .

کد مطلب: ۸۰۳۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارس باید با تجهیزات استاندارد آموزشی ساماندهی  شوند

نصراله بازگیران در دیداربا محمد چگنی افزود :در همین راستا ساماندهی تجهیزات استاندارد آموزشی مدارس با اولویت تجهیز آزمایشگاهها ، کارگاهها و سایت مدارس آغاز خواهد شد .

وی گفت: یکی از ملزومات موفقیت مدارس استاندارد سازی فضاهای آموزشی ، تجهیزات و امکانات آموزشی و کمک آموزشی مدارس است و با توجه به تنگناههای مالی و اعتباری آموزش و پرورش به نظر می رسد لازم است که تاکید بیشتری بر جذب مشارکت خیرین حقیقی و حقوقی در این بخش با جدیت بیشتری پیگیری شود .
وی خاطر نشان کرد : در سالهای اخیر با ورود خیرین به امر مدرسه سازی و نهادینه شدن فرهنگ مشارکت در تعلیم و تربیت به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار شاهد توفیقات بسیاری بوده ایم و ضرورت دارد این مسیر با ساماندهی تجهیزات مدارس آگاهانه تر از گذشته ادامه یابد .
بازگیران به شعار سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال اشاره کردو ادامه داد : بحث مهارت آموزی به دانش آموزان و کاربردی کردن علوم از جمله سیاست هایی است که توسط مقام عالی وزارت به استان ها ابلاغ شده و تلاش می شود تا متناسب با نیاز جامعه و بازار کار دانش آموزان به سمت رشته هایی هدایت شوند که شانس بیشتری برای کارآفرینی ، اشتغال و درآمدزایی داشته باشند .

وی نیل به این هدف را مستلزم تجهیز کارگاهها و آزمایشگاههای هنرستانها اعلام کردو افزود : آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست تا اعتبار مورد نیاز تجهیز هنرستانها را تامین کند و لازم است تا خیرین ورود کرده و در این کار پسندیده آموزش و پرورش را یاری دهند .
مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان نیزبا اعلام آمادگی برای همکاری با آموزش و پرورش گفت : میزان اعتبارات ابلاغی ملی جوابگوی نیازهای مدارس نیست و تلاش می شود با جذب مشارکت خیرین این نقیصه برطرف شود .

محمد چگنی به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز و طرح های مختلف در این خصوص اشاره کردو افزود : تا کنون از نظر تجهیزات و اقلام آموزشی کمک های خوبی جذب شده و تلاش می شود تا با پیگیری و بستر سازی مناسب برای حضور خیرین ، جذب مشارکت ها توسعه بیشتری پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار