مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در اختتامیه قطب دوم پانزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز خوزستان در رامشیر:

حفظ و بقای تمدن اسلامی مرهون توجه به قرآن کریم است

را مشیر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: حفظ، بقا و پیشرفت تمدن اسلامی تنها با توجه به آموزه های قرآنی و انتقال آن ها به نسل جوان محقق می شود.

کد مطلب: ۸۰۳۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
حفظ و بقای تمدن اسلامی مرهون توجه به قرآن کریم است

محمد تقی زاده ظهر امروز شنبه ۱۲ اسفندماه ۹۶ در اختتامیه قطب دوم پانزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز خوزستان در رامشیر اظهار کرد: منابع دینی ما از جمله قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مهمترین منبع برای انتقال مفاهیم تربیتی به دانش آموزان است.

وی افزود: توجه به آموزه های قرآنی در آموزش محتوای تربیتی مهمترین رویکرد مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است.

تقی زاده با بیان اینکه در قرآن کریم بیش از ۹۰۰ بار بر واژه تعقل و تفکر تاکید شده است، توضیح داد: توجه به پژوهش مبتنی بر قوه عقل و تفکر از اهمیت و جایگاه بالایی در آیات قرآن کریم برخوردار است. در آموزش محتواهای علمی و پژوهشی به دانش آموزان می بایست به این ویژگی قرآن کریم توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه اضافه کرد: جامعه ای همراه با تلاش، نظم، زیبایی و اخلاق قرآنی مد نظر کتاب آسمانی ما مسلمانان است و این امر جز با تاسی به آموزه های قرآنی محقق نمی شود.

وی در عین حال با اظهار اینکه مهمترین شاخصه مفاهیم قرآنی جامع و کامل بودن آموزه های آن است، خاطرنشان کرد: در آموزش های دانش آموزان می بایست ساده ترین مفاهیم زندگی اجتماعی برگرفته از آموزه های والای قرآنی مورد تاکید قرار گیرد.

تقی زاده همچنین گفت: رفتار و منش دانش آموزان ما باید منطبق بر مفاهیم و آموزه های قرآنی باشد. تنها با پیروی کردن از این رویکرد می توان شاهد برطرف شدن مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه بود.

مدیرکل آموزش پرورش خوزستان در پایان گفت: استفاده از ظرفیت مفاهیم و آموزه های گهربار قرآن کریم در تربیت دانش آموزان مهمترین رویکرد مجموعه تعلیم و تربیت خوزستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار