وزیر آموزش و پرورش: شکاف بین آموزش و پرورش و دانش‌آموزان باعث عدم درک صحیح از یکدیگر شده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش شکاف اصلی بین آموزش و پرورش و دانش‌آموزان را باعث عدم درک صحیح از یکدیگر دانست.

کد مطلب: ۸۰۳۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: شکاف بین آموزش و پرورش و دانش‌آموزان باعث عدم درک صحیح از یکدیگر شده است

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست صمیمی با اعضای هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی گفت: خیلی خوشحالم که به عنوان یکی از کسانی که در حوزه آموزش و پرورش تصمیم‌گیری می‌کند با شما هفت نفر که نماینده ۱۵۰ عضو مجلس دانش‌آموزی و نماینده ۱۳میلیون دانش‌آموز در کل کشور هستید، ملاقات می‌کنم.

وی ادامه داد: متاسفاته ارتباط ما با شما به عنوان کسانی که مخاطب اصلی تصمیم گیری‌ها در آموزش و پرورش هستید، بسیار کم بوده است. بخشی از مشکلاتی که ما امروز در آموزش و پرورش داریم ناشی از ضعف ارتباط در همین حوزه است. یعنی کسانی که تصمیم می‌گیرند با کسانی که مخاطب این تصمیمات هستند فاصله زیادی دارند. این نکته نه تنها در آموزش و پرورش بلکه در تمامی سطوح مدیریتی کشور وجود دارد.

بطحایی با بیان اینکه این شکاف باعث شده است که ما درک صحیح از یکدیگر نداشته باشیم، تصریح کرد: این مساله دوطرفه است به نحوی که بنده و همکارانم از یک سو درک صحیحی از نیازهای جامعه دانش‌آموزی نداشته باشیم و از سویی دیگر دانش‌آموزان نیز درک صحیحی از مقدورات کشور نداشته باشند. یعنی ما برای هدف‌هایی را برنامه‌ریزی می‌کنیم که هدف شما نیست و شما نیز توقعاتی از مدیران دارید که متناسب با مقدورات مدیران کشور نیست. دلایل این شکاف نداشتن جلسات رودر رو و نبود گوش شنوا در بین طرفین است.

بطحایی این شکاف را یکی از دلایل آسیب و لطمه دیدن نظام و کشور دانست و افزود: البته این شکاف مختص ایران نیست و همه کشورهای دنیا به نوعی با این مساله درگیر هستند که عامل مهم آن سرعت گرفتن رشد تکنولوژی و وسایل ارتباطی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشنهاد اعضای هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی مبنی بر حضور رئیس جمهوری در مراسم اختتامیه مجلس هشتم دانش‌آموزی، گفت: مسئولان معاونت تربیتی باید توجه داشته باشند که ارتباط بین ما و مجلس دانش‌آموزی نه تنها در مجامع تصمیم‌گیری بلکه در تصویب مصوباتی که مخاطب اصلی آن دانش‌آموزان است، بیشتر باشد.

بطحایی در ادامه به مصوبات اخیر آموزش و پرورش درخصوص حذف آزمون‌ها‌ و تکالیف اشاره کرد و گفت: در این خصوص نظرات مستقیم و غیر مستقیم دانش‌آموزان برای ما بسیار مهم است و ما باید ضمن درمیان گذاشتن آن با شما از طریق کمیسیون‌های مربوطه مجلس دانش‌آموزی، ملاحظات و اشکالات را به گوش ما رسانده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار