رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت قم خبر داد:

ارتقای قم به رتبه 12 پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور

قم (پانا) - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با اقدامات ستاد رونق تولید قم، رتبه این استان ظرف یک ماه گذشته در پرداخت تسهیلات با پرداخت 4 هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات به صورت مستقیم و سامانه بهین یاب از رتبه 15 در کشور به رتبه 12 ارتقا یافته است.

کد مطلب: ۸۰۳۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای قم به رتبه 12 پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور

محمود سیجانی در یازدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به استقبال نکردن واحدهای تولیدی برای نوسازی ماشین آلات صنعتی افزود: هزینه بالا، نوسان نرخ ارز و تخصیص نیافتن ارز مبادله ای به ماشین آلات موجب شده تا واحدهای تولیدی رغبتی برای استفاده از این تسهیلات نداشته باشند. همچنین به دلیل این که بازپرداخت این تسهیلات سه تا پنج سال است بانک ها نیز از این موضوع استقبال نکرده اند.

وی با تاکید بر ابلاغ بسته های تشویقی جدید برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات صنعتی برای سال آینده افزود: در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت نوسازی و بهسازی ماشین آلات صنعتی را مشمول ارز مبادله ای دانسته است ولی بانک مرکزی آن را نپذیرفته که با اصلاح قانون در بودجه سال 97 و در نظر گرفتن بسته های تشویقی جدید پیش بینی می شود در سال آینده درخواست واحدهای تولیدی برای نوسازی ماشین آلات افزایش چشم گیری داشته باشد.

سیجانی در ادامه با اشاره به افزوده شدن تسهیلات رونق گردشگری در کنار بخش های صنعت و کشاورزی گفت: تاکنون ابلاغ بانک مرکزی برای رونق بخش گردشگری اتفاق نیفتاده که استانداری قم در حال پیگیری این موضوع است، ضمن این که برخی بانک ها برای تسریع در روند پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری قبل از ابلاغ دستورالعمل در حال پذیرش پرونده های متقاضی هستند. روند پرداخت تسهیلات رونق تولید با هدف حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از تیرماه سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

وی در پایان به فرآیند ثبت نام مرحله جدید تسهیلات رونق تولید اشاره کرد وگفت: در قم پیرو دستورالعمل اردیبهشت ماه امسال وزیر صنعت، معدن وتجارت، همزمان با سراسر کشور به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی و حفظ دستاوردهای بخش صنعت آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار