با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر؛

آیین دهمین نکوداشت بوشهر و گرامیداشت سالروز تاسیس مدرسه سعادت برگزار شد

بوشهر ( پانا ) آیین دهمین نکوداشت بوشهر و گرامیداشت سالروز تاسیس مدرسه سعادت با حضور معاون استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان و دیگرمسوولان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۳۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین دهمین نکوداشت بوشهر و گرامیداشت سالروز تاسیس مدرسه سعادت برگزار شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: انتخاب سالروز تاسیس یک مدرسه تاریخی به عنوان روز نکوداشت بوشهر خود نشان از رفیع بودن اندیشه این دیار و سامان است.

سعید زرین فر افزود: جایگاه و اهمیت مدرسه تاریخی سعادت به عنوان مدرسه‌ای که بعد از دارالفنون راه اندازی شده خود نشان دیگری از جایگاه و عظمت روز بوشهر است.

وی افزود: در سال گذشته مدرسه سعادت به شکل مخروبه‌ای درآمده بود که با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال زمینه بهسازی و بازسازی آن فراهم شد که این مسیر باید ادامه یابد و زمینه راه اندازی موزه آن نیز فراهم شود.

زرین فر افزود: انتظار است با حمایت‌های خوب شورا و شهرداری بوشهر این مسیر ارزشمند توجه به بافت‌های قدیمی تداوم یابد و شاهد رونق بیش از پیش روند بازسازی و بهسازی آثار و ابنیه‌های تاریخی شهر بوشهر باشیم.

شایان ذکر است، در این مراسم تقدیر و تجلیل از دانش‌آموختگان قدیم مدرسه سعادت، اهداء مدال سعادت، تقدیر از دانش‌آموزان نمونه و اهداء مدال سعادت به مدیرکل آموزش و پرورش استان به نمایندگی از فرهنگیان استان بوشهر انجام شد.

سال‌روز تاسیس مدرسه سعادت در روز 18 اسفندماه سال ۱۲۷۸ هجری شمسی به عنوان روز بوشهر نام‌گذاری شده و طی 9 سال گذشته، مراسم نکوداشت بوشهر از این مدرسه آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار