رشد 12.9 درصدی اهدای خون در گیلان

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت:در 11 ماه گذشته 77 هزار و 3 نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال گذشته 12.9 درصد رشد داشته‌ایم.

کد مطلب: ۸۰۳۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد 12.9 درصدی اهدای خون در گیلان

به گزارش پانا از گیلان،دکتر احمد مرادی با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از سایر روزها به اهدای خون نیاز است، اظهار کرد:با توجه به این که نیاز به خون و فرآورده‌‌های خونی یک نیاز مداوم و همیشگی است و چون تهیه فرآورده‌‌هایی مثل پلاکت، تنها از خون تازه امکان ‌پذیر است،از عموم هموطنان دعوت می‌‌شود تا با اهدای خون خویش در ایام تعطیلات نوروزی، بهار را به بیماران نیازمند به خون هدیه کنند.

مدیرکل انتقال خون گیلان افزود:هم اکنون جهت ذخیره خون و کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خون در آستانه عید نوروز و تعطیلات نوروزی از مردم نوعدوست گیلانی دعوت می‌شود با حضور در انتقال خون گرمی‌بخش زندگی بیماران باشند.

وی به اهمیت پلاکت و مزیت تهیه سینگل پلاکت در درمان بیماران سرطانی اشاره کرد و گفت:از اهداءکنندگان عزیزی که همیشه در صف کمک به همنوع نیازمند به خون قرار گرفتند دعوت می‌کنیم جهت کمک به بیماران سرطانی در لیست داوطلبین اهدای پلاکت ثبت‌نام کنند.

مدیرکل انتقال خون گیلان از افزایش 12 و 9 دهم درصدی اهدای خون در 11 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت:در 11 ماه گذشته 77 هزار و 3 نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال گذشته 12.9 درصد رشد داشته‌ایم.

احمدی تصریح کرد:از تعداد نفراتی که موفق به اهدای خون شدند 73 هزار و 740 نفر مرد و 3 هزار و 263 نفر بانوان اهدای خون داشته‌اند.

دکتر مرادی ادامه داد:در 11ماهه گذشته 12 هزار و 900 نفر بار اولی،20 هزار و 673 نفر با سابقه و 43 هزار و 430 نفر به صورت مستمر اهدای خون کرده‌اند که در هر کدام از این گروه‌ها با افزایش قابل توجهی روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه اهداءکننده مستمر اهداکننده‌ای‌ است که در فاصله زمانی 12 ماه حداقل 2 بار مبادرت به اهدای خون کند، خاطرنشان کرد:از خون‌های اهدایی در 11 ماه گذشته سالجاری 26 درصد گروه خونی A+ ،20 درصد B+ ،5 درصد AB ،37 درصد O+ ، 33.33 درصد A- ،2.56 درصد B- ، 73 صدم درصد AB- ، 5.49 درصد O - بوده است.در مجموع 12.11 درصد خون از گروه‌های خونی منفی جمع‌آوری شده است.

وی بیان کرد:گیلان به علت گردشگر پذیر بودن،آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق،تصادفات،تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان‌های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده‌های خونی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار