پلمب ساختمان نا ایمن 19 طبقه در خیابان آزادی تهران

تهران (پانا) - ساختمان نا ایمن ۱۹ طبقه در خیابان آزادی تقاطع خیابان جمالزاده جنوبی واقع در محدوده ناحیه ۳ شهرداری منطقه ۱۱ به دلیل عدم مقاومت سازه‌ای و احتمال ایجاد خطر جانی با دستور قضایی پلمب شد.

کد مطلب: ۸۰۳۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پلمب ساختمان نا ایمن 19 طبقه در خیابان آزادی تهران

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، فرشاد داوودی شهردار ناحیه ۳ منطقه 11 در این باره گفت: ساختمان ۱۹ طبقه در حال ساخت به دلیل این که دارای مشکل عدم مقاومت سازه‌ای بود با پیگیری‌های اداره حقوقی به منظور رفع خطر و تأمین جانی و مالی ساکنین آینده و شهروندان تا رفع کامل خطر و انجام راهکارهای تقویت مقاومت ساختمان پلمب شد.

داوودی افزود: با توجه به مکاتبات سازمان مدیریت بحران و پس از تعیین شرکت مشاور درباره اجرای مقاومت سازه‌ای برای ساختمان معروف به پلاک ۲۰۱ در خیابان آزادی نبش جمالزاده شمالی ، مقرر شد این شرکت با هزینه مالک اقدام به مقاوم سازی کند که این اقدام برای طبقات سوم تا نوزدهم انجام شده است. اما طبقات منفی ۱و ۲ و نیز اول تا سوم علی رغم فروش واحدها توسط مالک ، تاکنون هیچ اقدامی مبنی بر مقاومت سازه انجام نداده‌اند.

به گفته شهردار ناحیه ۳ منطقه ۱۱ این ساختمان نوساز که هنوز از شهرداری پایان کار نگرفته و مراحل پایانی ساخت خود را می گذراند ؛ به دلیل عدم همکاری ذی نفعان طبقات یاد شده ؛ موضوع چندین بار در منطقه مطرح و به کمیسیون رفع خطر ارجاع داده شد که با توجه به گزارش‌های شرکت مشاور و نیز کارشناس فنی شهرداری رأی به پلمب و تعطیلی ساختمان و الزام مالک به اجرای مقاومت سازه‌ای صادر شد و متأسفانه علی رغم اخطارهای مکرر اقدامی در مورد رفع خطر طبقات منفی یک و دو و اول تا سوم انجام نشده است.

داوودی خاطرنشان کرد: طی روز گذشته و امروز تعطیلی و پلمب این ساختمان با دستور قضایی از معاونت دادستانی و سرپرست دادسرای ویژه شهرداری ها طی دو مرحله انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار