معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در زاهدان آغاز شد

کیانی افضلی: جشنواره فیلم رشد در واقع به معنای شکستن انحصار آموزش از طریق کتاب است

زاهدان (پانا) - مراسم افتتاحیه چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در زاهدان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۳۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در زاهدان آغاز شد

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم رشد استانی که صبح امروز در کانون فرهنگی تربیتی شهید باهنر ناحیه 1 زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف ما آموزش و شناسایی فیلم‌هایی با موضوعات تربیتی و آموزشی است، ما باید نسلی تربیت کنیم که در آن آموزش ها با تهیه فیلم های آموزشی و تربیتی به صورت عینی به "دانش آموزان" منتقل شود.

وی گفت: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کتاب درسی تنها وسیله آموزش نیست و می توان از رسانه های مختلف به عنوان کمک آموزشی در تعمیق آموزش ها استفاده کرد.

منصور کیانی افضلی با اشاره به اینکه تنوع بخشیدن به امر یادگیری امری ضروری است تصریح کرد: بخش های مختلف آموزش و پرورش می‌توانند از فیلمهای نمایش داده شده در این جشنواره به عنوان کمک آموزشی در کتب هایی مانند تفکر و سبک زندگی و ... استفاده کنند.

وی در ادامه از سینمای کودک و نوجوان به عنوان سینمای پاک یاد کرد و افزود: صدا و فیلم می‌تواند بر احساس انسان تاثیرگذار باشد و در واقع فلم های آموزشی هزینه‌ای برای آموزش و پرورش در بر ندارد.

کیانی افضلی بیان داشت: در ارزیابی فیلم ها از حضور داوران داخلی و خارجی و مهمانان کنفرانس اسلامی نیز استفاده شده است پیش‌بینی ما بر آن است که ۲۰۰ هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان بتوانند از فیلم های این دوره دیدن کنند.

شایان ذکر است: این جشنواره از ۱۲ الی ۱۶ اسفند ماه در ادارات آموزش و پرورش سراسر استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار