نماینده تهران: فرهاد رهبر باید در کمیسیون آموزش درباره اخراج استادان توضیح دهد

ابعاد سیاسی تصمیم‌گیری در دانشگاه آزاد همیشه پررنگ است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش مجلس در مورد سیاسی بودن موضوع اخراج اساتید دانشگاه آزاد سیاسی می‌گوید: دانشگاه آزاد همیشه دانشگاهی بوده که جنبه‌های سیاسی پررنگ داشته و اتفاقات و تصمیماتی که درباره آن گرفته‌شده از ابعاد سیاسی بی‌بهره نبوده است، اما برای مورد اخیر باید بررسی‌های بیشتری انجام شود.

کد مطلب: ۸۰۳۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نماینده تهران:  فرهاد رهبر باید در کمیسیون آموزش درباره اخراج استادان توضیح دهد

فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با تاکید بر این موضوع که در حال پیگیری موضوع اخراج اساتید دانشگاه آزاد هستند، بیان کرد: باید پیگیری‌های لازم انجام گیرد تا ابعاد موضوع شفاف شود.

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه بابیان اینکه برای مشخص شدن قضیه باید هم با اساتید اخراج شده و هم با مسئولان دانشگاه آزاد صحبت کنیم، عنوان کرد: به‌هرحال آقای رهبر به موضوعی اشاره‌کرده‌اند و آقای زیباکلام هم موضوعی را مطرح کرده‌اند.

سعیدی در ادامه تاکید کرد: موضوع حتماً باید علت‌یابی شود. از آقای رهبر دعوت می‌کنیم تا به کمیسیون آموزش بیاید و توضیحات لازم ارائه شود تا ببینیم که این چه اتفاقاتی در دانشگاه آزاد در حال وقوع است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست‌هایی درباره تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به «اعتمادآنلاین گفت: این موضوع جدیدی هم که پیش‌آمده می‌تواند بر جریان تحقیق و تفحص از این دانشگاه تأثیرگذار باشد.

سعیدی با تاکید بر این موضوع که پیش‌ازاین هم نمایندگان مجلس برای انجام تحقیق و تفحص از این دانشگاه راغب بودند و برای چندمین بار مطرح‌شده بود، عنوان کرد: البته این تنها گزینه نیست بلکه یکی از دلایلی است که می‌تواند درخواست تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد را به جریان اندازد. ما پیش‌ازاین هم بر لزوم انجام این تحقیق و تفحص تاکید کرده بودیم و این موضوع می‌تواند به انجام آن کمک کند.

سعیدی درعین‌حال تاکید کرد که باید از مسئولان دانشگاه آزاد بخواهیم دلایل قانونی‌شان را مطرح کنند و ما هم بشنویم. اما بحث تحقیق و تفحص قبلاً هم مطرح بوده است و احتمال آن زیاد است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به این سؤال که می‌توان این موضوع را با توجه به اتفاقات و تغییرات اخیر این دانشگاه سیاسی دانست، بیان کرد: دانشگاه آزاد همیشه دانشگاهی بوده که جنبه‌های سیاسی پررنگ داشته و اتفاقات و تصمیماتی که درباره آن گرفته‌شده از ابعاد سیاسی بی‌بهره نبوده است، اما برای پاسخ به سؤال شما باید بررسی‌های بیشتری انجام دهم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار