قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد: لزوم توسعه بازی‌های رایانه‌ای در کنار بازی‌های فکری

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی یکی از راه‌های شاداب کردن دانش‌آموزان در مدارس را استفاده از آموزش توسط بازی دانست.

کد مطلب: ۸۰۳۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد: لزوم توسعه بازی‌های رایانه‌ای در کنار بازی‌های فکری

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمود علیگو در بازدید از مسابقات ملی المپیاد رویش در شیراز گفت: یکی از روش‌های یادگیری، فرآیند گیم فیکیشن (آموزش از طریق بازی) است.

قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی افزود: با توجه به اینکه در مدارس روی دقت و حوصله دانش‌آموزان به خوبی کار نمی‌شود، مجبور به اجرای آنها در خارج از مدارس هستیم و بازی یکی از مسائلی است که می‌تواند این موارد را در دانش‌آموزان تقویت کند.

علیگو ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این قبیل المپیادها این است که تمام دانش‌آموزان با اشتیاق و انگیزه خودشان وارد این عرصه می‌شوند.

وی افزود: در برخی از نقاط جهان نیز مباحث ریاضی، فیزیک و حتی آموزش‌های سبک زندگی را هم به روش گیم فیکیشن آموزش می‌دهند و ما باید با همکاری موسسات و کانون پرورش فکری این قبیل آموزش‌ها را توسعه دهیم.

علیگو از تلاش‌های سازمان دانش‌آموزی در این عرصه یاد و بیان کرد: یکی دیگر از علاقه‌مندی‌های دانش‌آموزان بازی‌های رایانه است و ما باید سعی کنیم در کنار بازی‌های فکری این حوزه را هم توسعه دهیم، که اگر این امر صورت نگیرد کشورهای دیگر با ورود به این حوزه در کشور به بدنه دانش‌آموزی نفوذ می‌کنند.

قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی با اشاره به تلاش کانون پرورش فکری در زمینه تولید و توسعه بازی‌های فکری توسط دانش‌آموزان افزود : ما باید سعی کنیم همین بازی‌هایی که توسط دانش‌آموزان ساخته می‌شود و حتی برخی از آنان هم به مرحله تولید نمی‌رسند را در مسابقات به کار گیریم که این امر موجب ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌هایی که جهان با سقوط و بحران اقتصادی رو به رو بود تنها صنعتی که دچار افول نشد و با 23 درصد رشد بالاترین سطح را داشت ،صنعت اینترتیمنت (تفریحات و سرگرمی) بود و این فرصت بسیار خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی وزارت آموزش و پرورش است.

قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی با اشاره به وجود قوانین جهانی در بازی‌های این المپیاد افزود: بازی جزیی از آموزش است و ما باید این فرهنگ را در جامعه جا بیندازیم.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش تاکید زیادی بر ایجاد شادابی در مدارس دارند که فعالیت‌های گیم فیکشن یکی از موثر ترین راه هاست.

علیگو افزود: در همین بازی‌های فکری که به صورت فیزیکی و واقعی در میان دانش‌آموزان انجام می‌شود، باعث تقویت ریاضیات در آنان می‌شود، که این نمونه‌ای از تاثیرات بازی‌ها بر دانش‌آموزان است.

این مقام کشوری از طراحی یک بازی کامپیوتری برای دانش‌آموزان در ایام نوروز توسط سازمان دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این بازی که هفت خوان نام دارد به جای پیک نوروزی در اختیار دانش‌آموزان قرار می گیرد و با اطلاعاتی که در طول سال تحصیلی فرا گرفته‌اند باید مسابقات این بازی را انجام دهند.

وی در خصوص حمایت از المپیاد بازی‌های فکری عنوان کرد: ما در سازمان دانش‌آموزی کشور تمام همکاری‌های لازم را برای پر رونق‌تر کردن این مسیر خواهیم داشت و با توجه به این که این اولین سال برگزاری است در سال‌های آینده تلاش خواهیم کرد تا سطح این مسابقات به شهر ها و روستاهای کوچک و دور افتاده نیز توسعه یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار