تحقق اهداف تعلیم و تربیت با اخلاق گرایی ، آرامش و حاکمیت قانون و عدالت امکان پذیر است

خرم آباد (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در جمع معاونین آموزشی مناطق و شهرستانها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه و راهبرد کاری دستگاه تعلیم و تربیت دانست .

کد مطلب: ۸۰۳۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تحقق اهداف تعلیم و تربیت با اخلاق گرایی ، آرامش و حاکمیت قانون و عدالت امکان پذیر است

سید احمد علی موسوی نیا افزود : تغییرات مدیریتی در نظام ارزشی اسلام امری طبیعی و معمول است و با تغییر و جابجایی بار امانت از دوش شخصی برداشته و به شخص دیگری واگذار می شود .

وی خاطر نشان کرد : ما به حسب مسئولیت معلمی باید منش ، اخلاق ، شخصیت و عملکرد درخور و شایسته این جایگاه را داشته باشیم و تلاش کنیم تا آرامش را بر دستگاه تعلیم و تربیت حاکم کنیم .

موسوی نیا اولین گام را در آموزش و پرورش استقرار آرامش و ثبات عنوان کردو اضافه کرد : نباید در اعتماد افکار عمومی نسبت به جایگاه تعلیم و تربیت خدشه وارد شود و مردم باید باور کنند که فضای آموزش و پرورش مملو از اخلاق ، تکریم ارباب رجوع ؛ عدالت و احترام متقابل است . سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان تبعیض را آسیبی جدی در حوزه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت : باید همگان در پیشگاه قانون یکسان باشندو ضوابط بر روابط ترجیح داده شود.

موسوی نیا تاکید کرد : سند تحول بنیادین سندی جامع است که مورد تایید و ابلاغ مقام معظم رهبری قرار گرفته و نقشه راه مدیران در پیشبرد اهداف و برنامه ها به شمار می رود .

وی بر این نکته تاکید کرد که نباید در اجرای این سند ملاحظات و سلائق شخصی را دخالت دادو باید تلاش شود تا سند تحول بنیادین مطابق با اهداف و راهکارهای تدوین شده پیش رود .

موسوی نیا در باب تربیت دانش آموزان هم تصریح کرد که در مسئله تربیت هم باید به سیره و روش معصومین (ع) توجه شود و مبانی ارزشی هم مطابق با وصایای امام راحل (ره) ، منویات مقام معظم رهبری ؛ سیاست های دولت تدبیرو امیدو اهداف مقام عالی وزارت عملیاتی شود . وی در پایان سخنان خود افزود : همه ما در برابر دانش آموزان و فرهنگیان مسئولیت داریم و باید تلاش کنیم تا از تمام ظرفیت ها برای اعتلای علمی و فرهنگی دانش آموزان و خدمت صادقانه به فرهنگیان استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار