نقش مدارس غیر دولتی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت غیر قابل انکار است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در جمع شورای موسسان مدارس غیر دولتی گفت : مدارس غیر دولتی به عنوان بازوان کمکی در کنار مدارس دولتی، نقش اساسی در پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت دارند.

کد مطلب: ۸۰۳۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نقش مدارس غیر دولتی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت غیر قابل انکار است

به گزارش پانا از لرستان ، سید احمد علی موسوی نیا افزود : بیش از 16.5درصد از دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند وجمعیت قریب به 55هزار نفری دانش آموزی در این مدارس آمار قابل توجهی است که می تواند در پیشرفت و توسعه آموزش و پرورش تعیین کننده باشد.

وی خاطر نشان کرد : مدارس چه دولتی و چه غیر دولتی ، مکانهای مقدسی است که نقطه آغاز علم آموزی هر فردی از آنجا شروع می شود و هدف و فلسفه وجودی مدارس هم ارتقای سطح سواد دانش آموزان و تربیت و پرورش آنان در محیطی پاک و سالم است.
موسوی نیا تاکید کرد : مدارس غیردولتی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بطور رسمی از سال تحصیلی 69-1368 با هدف افزایش مشارکت های مردمی آغاز به کار کرد تا بتواند بخشی از سنگینی وظیفه تعلیم و تربیت را که بر دوش مدارس دولتی آموزش و پرورش است، کاهش دهدو از ظرفیت بخش غیردولتی در تعلیم و تربیت به درستی استفاده شود .

وی افزود : مدارس غیردولتی،‌ باید تجلی اعتماد دولت و مردم به یکدیگر باشد، زیرا حمایت و بسترسازی برای حضور بخش غیردولتی در آموزش و پرورش از اهمیت بسیاری برخوردار است و یکی از برنامه های مهم دولت هم افزایش واگذاری ها به بخش غیر دولتی در تمامی عرصه های اجتماعی و اقتصادی است که مدارس غیردولتی نیز در این زمره قرار می گیرند .

موسوی نیا ادامه داد : از آنجا که مدارس غیرانتفاعی در کاهش مشکلات مدارس دولتی نقش مهمی دارند ، لکن موسسان باید در به استاندارد رساندن این مدارس از نظر مساحت، فضا و محیط آموزشی، امکانات و تجهیزات مناسب آموزشی و کمک آموزشی ، اهتمام داشته باشند .
وی اضافه کرد : گرچه پرداخت حقوق و مزایای معلمان و کادر مدرسه، و دیگر هزینه های این مدارس با توجه به تعداد اندک دانش آموزان و میزان شهریه دریافتی ممکن است اندک باشد اما این موضوع نباید روی کیفیت آموزشی تاثیر منفی بر جای بگذارد .
موسوی نیا در پایان تاکید کرد : آموزش و پرورش با قاطعیت از مدارس غیر دولتی حمایت خواهد کرد و از ظرفیت های قانونی هم برای پیشبرد اهداف این مدارس استفاده خواهد کرد .

رئیس شورای موسسان مدارس غیر دولتی استان لرستان هم با اشاره به وجود قریب به 2هزار مدرسه غیر دولتی در لرستان گفت : تحت پوشش قرار دادن 55هزار دانش آموز یعنی برداشتن بار قابل توجهی از مسئولیت آموزش و پرورش و متولیان باید قدردان این مسئله باشند .

رحمان بابایی افزود : انتظار ما این است که با توجه به مشکلات مدارس غیر دولتی و بر جای ماندن ظرفیت بسیاری از مدارس و جذب نشدن دانش آموز لازم ، آموزش و پرورش در توسعه کمی این مدارس تجدید نظر نماید .

وی خاطر نشان کرد : آموزش و پرورش در برخی شهرستانها با نیروهای مازاد مواجه است و هدایت این نیروها به مدارس غیر دولتی هم می تواند در رفع مشکلات این مدارس تاثیر گذار باشد و هم به ارتقای کیفیت آموزشی و استفاده حداکثری از منابع انسانی کمک کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار