رسالت مربیان پرورشی ، رشد فضائل اخلاقی دانش آموزان است

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با تبریک 8اسفند سالروز تاسیس نهاد مقدس امورتربیتی و هفته تربیت اسلامی گفت : مهمترین رسالت مربیان تربیتی تعمیق باورهای اعتقادی و رشد فضائل اخلاقی دا نش آموزان است .

کد مطلب: ۸۰۳۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رسالت مربیان پرورشی ، رشد فضائل اخلاقی دانش آموزان است

به گزارش پانا از لرستان ، سید احمد علی موسوی نیا با بیان اینکه برای شکوفایی فضائل اخلاقی دانش آموزان باید از روش های تربیتی کارآمدو تاثیر گذار استفاده شود؛ افزود : مربیان و معاونین پرورشی باید الگوهای رفتاری دانش آموزان باشند و باور کنند که بیش از گفتارو کلام ، رفتار آنها در دانش آموزان تاثیر دارد .

وی به فلسفه وجودی تاسیس امورتربیتی هم اشاره کرد و ادامه داد : نهاد امور تربیتی با هدف گسترش و تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش کشور شروع به شکل گیری کرد و امروز با گذشت بیش از 3دهه می بایست شاهد اعمال روش های تربیتی هدفمند ، نظام مند و کارشناسی در مدارس باشیم .

موسوی نیا با تاکید بر اینکه نهاد امور تربیتی اندیشه های دینی را در قالب اندیشه های ناب اسلامی ترویج کند ، یادآور شد: در قالب استفاده از هنر و ظرافت های هنری می توان ضمن انتقال مفاهیم ناب اسلامی از ورود تفکرات انحرافی در میان نسل جوان و نوجوان جلوگیری کرد .

وی تاکید کرد: مربیان تربیتی رسالت سنگینی برای هدایت دانش آموزان بر عهده دارند.

وی همچنین افزود : مربیان تربیتی با اخلاق حسنه ، رفق ، مدارا و دلسوزی می توانند در دلهای دانش آموزان نفوذ کنندو آنان را به سمت ارزشهای دینی و انقلابی هدایت کنند .

موسوی نیا با اشاره به اینکه امروز دشمن از جنگ نرم برای هجمه قرار دادن اندیشه های نسل جوان استفاده می کند، تصریح کرد :مربیان امروز رسالتی خطیر تر از گذشته به عهده دارندو ضرورت دارد تا خود را به علوم ، فنون و هنرهای نوین مجهز کنند تا بتوانند متناسب با ذائقه و علائق دانش آموزان نقش آفرینی کنند .

وی همچنین بر این نکته تاکید کرد: نباید تصور شود که تربیت صرفاً در حوزه مسئولیت مربیان تربیتی است بلکه تربیت یک وظیفه همگانی است و ضرورت دارد تا در این امر خطیر و مهم از ظرفیت خانواده و سایر نهادهای فرهنگی هم هوشمندانه استفاده شود و نوعی هماهنگی در اعمال روش های تربیتی در مدرسه ، خانواده و جامعه به وجود آید .

موسوی نیا در پایان سخنان خود به نقش بهره گیری از معارف قرآن و عترت در تربیت اسلامی نسل جوان و آینده ساز اشاره کردو ادامه داد : همه دانش آموزان را نمی توان با یک روش تربیت کرد و لازم است که مربیان تربیتی از روش های متناسب و تاثیر گذار برای تربیت و پرورش دانش آموزان استفاده کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار