رئیس کارگروه بررسی وضعیت صندوق‌های بیمه بازنشستگی در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد

آخرین وضعیت طرح کارآمدسازی صندوق های بازنشستگی کشور

دولت ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفت

تهران (پانا) - رئیس کارگروه بررسی وضعیت صندوق‌های بیمه بازنشستگی درباره آخرین وضعیت طرح کارآمدسازی صندوق‌های بازنشستگی می‌گوید این طرح تدوین شده است و به احتمال زیاد در سال آینده در دستورکار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۸۰۳۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت طرح کارآمدسازی صندوق های بازنشستگی کشور

رسول خضری در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در کارگروه بررسی وضعیت صندوق‌های بیمه بازنشستگی گفت: هم‌اکنون از میان صندوق‌های بازنشستگی کشور، فقط سازمان تأمین اجتماعی است که با بحران مواجه نشده است و سایر صندوق‌های بازنشستگی با وضعیت بسیار وخیمی روبرو هستند.

رئیس کارگروه بررسی وضعیت صندوق‌های بیمه بازنشستگی با اشاره به طرح کارآمدسازی صندوق‌های بازنشستگی گفت: طرح ارتقا و کارآمدسازی صندوق‌های بازنشستگی کشور مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و در کارگروه مذکور مشغول بررسی وضعیت بیمه‌ها هستیم تا ابعاد مختلف طرح مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم طرح ارتقا و کارآمدسازی صندوق‌های بازنشستگی پس از پایان بررسی‌های مربوط به بودجه سال 97، در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد اما به احتمال قوی، موضوع در سال آینده بررسی خواهد شد. در واقع برای این طرح فوریت تعیین نکرده‌ایم تا در این مورد شتابزده عمل نکنیم.

این نماینده مجلس افزود: تجمیع صندوق های بازنشستگی و بیمه‌ها از مهم‌ترین اهداف این کارگروه ویژه است چرا که موضوع بیمه‌های درمانی با صندوق‌های بازنشستگی گره خورده است و کمیسیون اجتماعی این موضوع را بررسی می‌کند و تاکنون جلساتی را با مسئولان سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی برگزار کرده است.

خضری در ادامه با انتقاد از ساختار ضعیف صندوق‌های بازنشستگی و نحوه نظارت بر این صندوق‌ها گفت: در طول سال‌های گذشته از صندوق‌های بازنشستگی در زمان کمبود نقدینگی، استفاده می‌شد که این مساله ناشی از ضعف نظارت بر این صندوق‌ها است و باعث شده تا صندوق‌های بازنشستگی اکنون با چالش‌های فراوان مالی روبرو شوند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده نیز توضیح داد: دولت در بودجه سال آینده 2 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان در نظر گرفته است که امیدواریم محقق شود.

خضری یادآور شد: حقوق بخشی از بازنشستگان بسیار کم است و افزایش 20 درصدی حقوق این قشر هم تأثیر چندانی بر حقوق آن‌ها ندارد و این مساله باید در افزایش حقوق بازنشستگان لحاظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار