در دیدار حضوری مدیرکل منابع طبیعی با مدیرکل صدا و سیمای البرز مطرح شد:

نگاه ویژه به موضوعات و مباحث منابع طبیعی و محیط زیست

کرج (پانا) - در ملاقات حضوری مدیرکل منابع طبیعی با مدیرکل صدا و سیمای البرز؛ مدیرکل منابع طبیعی استان خواستار نگاه ویژه به موضوعات و مباحث منابع طبیعی و محیط زیست و اطلاع رسانی مطلوب اقدامات، عملکرد، طرح ها و پروژه های منابع طبیعی شد.

کد مطلب: ۸۰۳۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نگاه ویژه به موضوعات و مباحث منابع طبیعی و محیط زیست

به گزارش خبرنگار پانا از البرز؛ در ملاقات حضوری مدیرکل منابع طبیعی با مدیرکل صدا و سیمای پایگاه البرز که در روز چهارشنبه نهم دیماه برگزار شد؛ حامد فرضی؛ مدیرکل منابع طبیعی استان خواستار نگاه ویژه به موضوعات و مباحث منابع طبیعی و محیط زیست و اطلاع رسانی مطلوب اقدامات، عملکرد، طرح ها و پروژه های منابع طبیعی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز؛ با بیان این مطلب که منابع طبیعی و محیط زیست تأثیر مستقیم بر سلامت فردی و اجتماعی بشر دارد بیان نمود؛ زندگی سالم در گرو محیط زیست و منابع طبیعی سالم است.

حامد فرضی؛ تصریح نمود: با توجه به اهمیتی که اجرای پروژه های منابع طبیعی در جلوگیری از وقوع سیل، وقوع ریزگرد، رانش زمین، کاهش آلودگی هوا، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و ... دارد، مستندسازی، پوشش خبری و اطلاع رسانی پروژه های مذکور ضرورت می یابد.

وی همچنین با بیان این مطلب که بوستان های روستایی در روستاهایی که مرکز تفرج و گردشگری هستند احداث شده اند؛ به موضوع مهاجرت اشاره کرد و گفت: چنانچه به موضوعات منابع طبیعی و محیط زیست توجه نشود شاهد خالی شدن روستاها و مهاجرت گسترده به شهر خواهیم بود.

حامد فرضی؛ ضمن بیان نقش فرهنگسازی در ترویج فرهنگ حفاظت از اراضی ملی و طبیعی گفت: با حضور و نقش پررنگ مشارکت مردم کاهش نود و دو درصدی وقوع حریق در اراضی جنگلی و مرتعی در طی سال در سطح استان را داشتیم.

همچنین؛ با نزدیک شدن به هفته منابع طبیعی و آبخیزداری؛ پانزدهم لغایت بیست و یکم اسفندماه؛ مهندس فرضی؛ از اجرای مراسم اولین روز درختکاری در باغ سیب مهرشهر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این اداره کل توزیع نهال را به مناسبت این گرامیداشت این هفته از اول اسفندماه آغاز کرده است پیش بینی توزیع نهال تا یک اصله نهال از گونه های جنگلی بومی استان مورد انتظار می باشد.

رامک؛ مدیرکل صدا و سیمای البرز نیز؛ ضمن تایید تمامی موارد مطروحه؛ تصریح نمود: در اجرای پروژه های عظیم همانند مقابله با بیابان زائی نیازمند استفاده از تجارب سایر استانها و بعضا کشورها هستیم و لازمه موفقیت در این زمینه هماهنگی و همکاری سایر دستگاه ها و ارگانهای ذیربط می باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار