در گفت و گو با پانا:

سیستم آموزشی نیازمند فعالیت های مهارتی و خلاقانه

حمایت از دانش آموزان برگزیده در رده های بالاتر

شیراز-(پانا) مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان فارس از حمایت کامل دانش آموزان راه یافته به مسابقات جهانی خبر داد.

کد مطلب: ۸۰۳۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
سیستم آموزشی نیازمند فعالیت های مهارتی و خلاقانه

حمیدرضا آذری در حاشیه برگزاری نخستین المپیاد ملی رویش در گفت و گو با خبرنگار پانا در خصوص اضافه شدن بازی های فکری به سیستم آموزشی دانش آموزان اظهار داشت: با توجه به اینکه تدوین برنامه های آموزشی دانش آموزان در وزارت آموزش و پرورش انجام می شود، ضرورت داردکه بخشی از محتوای آموزشی را به پرورش فکری دانش آموزان اختصاص دهیم.

وی با برشمردن تاثیر مثبت بازی های فکری بر روی یادگیری دانش آموزان ادامه داد: اگر این برنامه در مدارس اجرا شود از خسته شدن دانش آموزان در مسائل تئوری جلوگیری می کند و باعث ایجاد زمینه ای برای آنان می شود تا در آینده به فعالیت های بیشتری بپردازند.

وی با انتقاد از غیرقابل انعطاف بودن برنامه های درسی،اظهار داشت: ما بارها پیشنهاداتی برای گنجاندن فعالیت های مهارتی و خلاقانه از جمله این بازی ها به برنامه درسی دانش آموزان به وزارت آموزش و پرورش ارسال کرده ایم که به دلیل غیر قابل انعطاف بودن برنامه های درسی، تا کنون غیر ممکن بوده است.

آذری در پایان وعده حمایت از دانش آموزان راه یافته به مسابقات جهانی از سوی سازمان دانش آموزی را داد.

نخستین المپیاد ملی رویش در روز های 10 تا 12 اسفندماه در 10 رشته و در قالب 12 مسابقه در دو مکان کتابخانه دانش اموز واقع در میدان معلم و سالن رضوان واقع در خیابان دانشگاه، در شیراز برگزار می شود.

این مسابقات در 12 رشته از بازی‌های فکری شامل: اتتلو (6*6) جنگا، بلاک آس دو نفره، دومینو برج، لیوان چینی، پنتاگو، بلاک آس 4 نفره، اتتلو حرفه ای ( 8*8 ) ، کریدور ، روبیک ، جنگا و دومینو تاپلینگ و در دو سطح ابتدایی و متوسطه برگزار میشود

خبرنگار: پوریا کشاورز مؤیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار