سفیر فلسطین در تهران: امت ایران به سوی برآورده کردن آرمان های خود با اولویت آزادی فلسطین پیش می رود

تهران (پانا) - سفیر فلسطین در تهران تاکید کرد که امت ایران با گام های استوار به سوی برآورده کردن آرمان های خود که در راس آن آزادی سرزمین فلسطین قرار دارد، به پیش می رود.

کد مطلب: ۸۰۳۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
سفیر فلسطین در تهران: امت ایران به سوی برآورده کردن آرمان های خود با اولویت آزادی فلسطین پیش می رود

به گزارش ایرنا، صلاح زواوی روز جمعه (11 اسفند ماه) در پیامی به شانزدهمین کنگره حزب مردم سالاری از سرزمین فلسطین به عنوان سرزمین اسلام و معراج و مسجد الاقصی یاد کرد که نخستین قبله، دومین مسجد و سومین حرم شریف مسلیمانان به شمار می رود.

وی تاکید کرد: «از سه قرن پیش یک طرح غربی وجود داشت که بوسیله هم پیمانی آمریکایی و صهیونیستی رهبری می شد و این هم پیمانی توانست یک رژیم جعلی در سرزمین مقدس قلسطین تاسیس و برای موفقیت خود از پراکندگی امت اسلام استفاده کند.»

وی افزود: «ولی تشکیل محور مقاومت اسلامی و حامیان شجاع آن امیدی به امت ما داده است. امام راحل با استفاده از ملت بزرگ ایران توانست طرح مخالف در برابر این طرح آمریکائی - صهیونیستی ارائه دهد. طرحی که فرزندان عزیز این امت پرچمدار آن بوده و اکنون نیز در سایه رهبری خردمندان مقام معظم رهبری قرار دارند.»

سفیر فلسطین در تهران افزود: «بی شک برای موفقیت طرحی به این بزرگی، امت شریف ایران شهدا، مجروحان، جانبازان و فداکاری های بسیاری تقدیم کرده است.»

زواوی گفت: «امت عظیم ایران، فداکاری مادی این طرح را نیز متحمل شده و با سختی های بسیاری در زمینه زندگی روزمره، پیشرفت اقتصادی، تجاری، زراعتی و روابط سیاسی و دیپلماتیک مواجه شده است و در برابر توطئه های نیروهای امپریالیستی و صهیونیستی که از هر وسیله ای برای ضربه زدن استفاده می کردند، مقتدرانه ایستاده است.»

سفیر فلسطین در تهران افزود: «مسلمان صدر اسلام نیز تمام رنج های جسمی و معنوی و گرسنگی و تبعید را برای رسیدن به هدف تحمل کرده بودند اما در تاریخ معاصر ما ملت ویتنام یک میلیون کشته و سه میلیون مجروح و 13 میلیون آواره در راه مبارزات خود تقدیم کرد و اما در منطقه هندوچین 5 میلیون کشته، 6 میلیون زخمی و 10میلیون آواره را شاهد بودیم.»

وی گفت: «ملت الجزایر نیز حدود یک و نیم میلیون شهید در راه آزادی تقدیم کرده است. این ها علاوه بر صدها هزار شهیدی است که ملت قهرمان ایران برای دفاع از کرامت و انقلاب آن تقدیم و صدها هزار شهیدی است که ملت فلسطین در راه آزادی وطنش تقدیم کرده است.»

سفیر فلسطین در تهران گفت: «حضرت امام راحل پرچم اسلام را برافراشته بود و با صبر و شجاعت و بردباری این امت را به پیروزی رساند و نقش این امت را در پیشبرد اهداف اسلامی را درک کرد. بعد از ایشان این پرچم در دست رهبر شجاع و فرزانه این امت در اهتزاز است.»

در این کنگره حزب مردم سالاری که امروز (جمعه) برگزار شده است، سفیر فلسطین در تهران و جمعی از نمایندگان احزاب از جمله قائم مقام حزب اعتماد ملی حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار