وزیر علوم خبر داد

تشکیل کارگروهی برای چالش‌های پیش روی دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تشکیل کارگروهی برای چالش‌های پیش روی بخش غیردولتی آموزش عالی می‌گوید موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیردولتی باید حفظ و ارتقا یابند.

کد مطلب: ۸۰۳۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگروهی برای چالش‌های پیش روی دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در مجمع عمومی موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی گفت: آموزش عالی غیر دولتی در کشور ما نمونه‌های موفقی دارد و آموزش حوزوی در گذشته اساساً غیردولتی بوده است.

وزیر علوم با تاکید براینکه نباید همه بار و سنگینی آموزش عالی بر دوش دولت باشد، گفت: وزارت علوم، موسسات آموزش عالی غیردولتی را به رسمیت می‌شناسد و موافق تقویت جایگاه این موسسات است. در چارچوب ضوابط موجود نیز امکان همکاری دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی وجود دارد و برای سایر حوزه‌ها نیز آماده اصلاح آیین‌نامه‌ها هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک واحد بزرگ غیر دولتی گفت: در سال‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی به سمت رعایت بیشتر قوانین حرکت کرده است و همکاری آن با وزارت علوم نسبتاً خوب است. ما هم با دقت بیشتری بر رعایت استانداردهای علمی در دانشگاه آزاد نظارت خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار