از سرگیری عملیات انتقال پیکر سرنشینان هواپیمای تهران-یاسوج در کوه دنا

تهران (پانا) - نیروهای امدادی هلال احمر از صبح امروز جمعه 11 اسفند ماه مجددا عملیات انتقال پیکر سرنشینان هواپیمای تهران-یاسوج در کوه دنا را آغاز کردند.

کد مطلب: ۸۰۳۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
از سرگیری عملیات انتقال پیکر سرنشینان هواپیمای تهران-یاسوج در کوه دنا

کادر پروازی هلال احمر به سرپرستی کاپیتان عباس گودرزی توانسته است دو تیم ازکوهنوردان جمعیت هلال احمر و تکاوران ارتش را در شرایطی سخت در ارتفاع ۴۰۰۰متر نزدیکی محل سقوط هواپیما پیاده کند.

امان الله جهان بین، مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج از امروز تا روز یکشنبه پایدار خواهد بود و کار جست و جو و انتقال ادامه خواهد داشت.

پیش از این نیز عباس بهشتی فرماندار دنا اعلام کرد: ۳۰ امدادگر شامل یخ نوردان، تکاوران سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی و نیرو‌های مردمی در قالب ۶ تیم همراه با سه بالگرد عملیات جست و جو روز سیزدهم را انجام می‌دهند، ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج حدود سه متراعلام شده است.

همچنین یک محموله از قطعات پیکرهای کشف شده جانباختگان حادثه سقوط هواپیما پس از عملیات سخت وینچ( انتقال اجساد از زمین به بالگرد در ارتفاع) به پزشکی قانونی تحویل داده شد.

سومین تیم جستجوی هلال احمر نیز به ارتفاعات دنا رفتند.

پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد. این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.

اگرچه لاشه هواپیما 48 ساعت پس از سقوط، پیدا شد اما به دلیل شرایط نامناسب هوا عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان ناتمام مانده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار