وزیر آموزش و پرورش:

عدالت باید فراگیر و چتر آن بر سر همه مردم باشد

بندرعباس(پانا) - وزیر آموزش و پرورش در هرمزگان با اشاره به اینکه عدالت آموزشی باید فراگیر و چتر آن بر سر همه مردم در اقصی نقاط کشور گسترده باشد، برقراری عدالت آموزشی و دوری از تبعیض در مناطق محروم را یکی از سیاست‌های در حال اجرا خواند.

کد مطلب: ۸۰۳۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
عدالت باید فراگیر و چتر آن بر سر همه مردم باشد

به گزارش پانا هرمزگان، محمد بطحایی در جمع مردم و فرهنگیان شهرستان پارسیان افزود: آموزه های دینی و اسلامی، مهم ترین اصل را برقراری عدالت و دوری از تبعیض می دانند که آحاد جامعه در دسترسی به امکانات از شرایط یکسانی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: فردی که در مناطق کمتر توسعه یافته زندگی می کند با کسانی که در شرایط خوب و سرشار از امکانات زندگی می کنند تفاوتی ندارد و باید عدالت بین همه برقرار شود و این چشم اندازی است که همه مسئولان باید به آن سمت و سو روند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان در راستای اجرای عدالت برای آحاد جامعه، عنوان کرد: چشم انداز اجرای عدالت به عنوان نشانه ای است که آیا یک مسئول به سمت کاهش نابرابری نزدیک شده یا نه، واگر از این موضوع فاصله گرفته است باید در تصمیم گیری های خود تجدید نظر کند.

فرستاده ویژه رئیس جمهور در غرب هرمزگان، با اشاره به وجود مشکلات معیشتی و اجتماعی، گفت: ملت عزیز ایران با وجود همه مشکلات، همچنان پرچم نظام را بالا گرفته اند و خود را مدیون این نظام می دانند و این انرژی همیشگی آنها ناشی از ایثار و از خود گذشتگی شهیدانی است که برای پایداری این نظام خون خود را تقدیم کرده اند.

بطحایی، چشم انداز و آینده کشور را بسیار روشن ارزیابی و تصریح کرد: این که چشم انداز کشور روشن و امیدوار کننده است، جمله ای کلیشه ای نیست و از هر منظری که توسعه ی کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم از حیث منابع عظیم و نیروی انسانی، کشوری کم نظیر بوده و اگر قدردان این نعمت های الهی باشیم آینده ای روشن پیش روی همگان خواهد بود.

وی، آموزش و پرورش را پله ترقی هر جامعه دانست و عنوان کرد: وقتی باران می بارد عده ای شکر بارش رحمت الهی می کنند ولی آموزش و پرورشی ها دغدغه برخی مدارس تخریبی و فرسوده را دارند تا مبادا بر روی سر دانش آموزان آوار شود.

وزیر آموزش و پرورش، از اختصاص اعتباراتی برای توسعه امکانات آموزشی و کمک آموزشی خبر داد و خاطر نشان کرد: منابع اعتباری خاصی علاوه برآنچه که به طور عادی در اختیار شهرستان قرار می گیرد در نظر گرفته شده که می توان علاوه بر آن سه مدرسه نیمه کاره پارسیان را تا قبل از مهرماه سال آینده به بهره برداری رساند.

شهرستان پارسیان در غرب هرمزگان، دارای ۵ هزار و۴۵۶ دانش اموز پسر و ۴ هزار و ۹۵۸ دانش آموز دختر است که در ۱۴۶ آموزشگاه دولتی و غیر دولتی با ۹۶۹ نیروی آموزشی و اداری، مشغول تحصیل هستند.

ادای احترام به شهدای گمنام،حضور در نشست شورای اداری شهرستان پارسیان به نمایندگی از هیات دولت،بازدید از پروژه های نیمه تمام آموزشی و منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر و همچنین دیدار با خیر مدرسه ساز از برنامه های سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به شهرستان پارسیان در استان هرمزگان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار