مدیرکل محیط زیست شهر تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد

آخرین وضعیت برنامه جامع مدیریت پسماند شهر تهران

تهران (پانا) - مدیرکل محیط زیست شهر تهران آخرین وضعیت برنامه جامع مدیریت پسماند شهر تهران را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۰۳۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت برنامه جامع مدیریت پسماند شهر تهران

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه اقدامات زیادی برای مدیریت پسماند انجام شده است، گفت: تدوین و تکمیل طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران برعهده شهرداری قرار دارد اما این طرح در مقطعی به دلیل عدم تأمین منابع مالی با وقفه روبرو شد که اکنون مقرر شده تا کارگروه مدیریت پسماند این طرح را تا پایان نیمه اول سال آینده تدوین کند.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران افزود: در طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران باید به همه مسایل همچون تفکیک از مبدأ، جمع‌آوری صحیح پسماندها، انتقال آن‌ها به مراکز دفن، آموزش، بازگشت مجدد آن‌ها به چرخه تولید و تولید انرژی از پسماندها بپردازد.

وی افزود: همچنین در طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران باید به پسماندهای ویژه از جمله زباله‌های بیمارستانی و پسماندهای الکترونیکی توجه شود.

بازگیر با تأکید بر اینکه هر چه در تدوین و اجرای این طرح تعلل کنیم مدیریت پسماند شهر تهران دشوارتر خواهد شد، گفت: مشکل اساسی در زمینه مدیریت پسماند، تفکیک نکردن زباله از مبدأ است که در این زمینه باید زیرساخت‌های لازم توسط شهرداری تهران فراهم شود. پس از آن فرهنگ‌سازی و آموزش‌ انجام شود تا پسماندهای تفکیک نشده در سطح شهر وجود نداشته باشد.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران همچنین درباره وضعیت پسماندهای الکترونیکی نیز گفت: مسئولیت ساماندهی زباله‌های الکترونیک نیز بر عهده شهرداری تهران قرار دارد و شهرداری باید زیرساخت لازم را برای جمع‌آوری این گونه زباله‌ها و امحای صحیح آن‌ها فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار