با حضور مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

مراسم نکو داشت 8 اسفند روز امور تربیتی در یاسوج برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۰۳۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مراسم نکو داشت 8 اسفند روز امور تربیتی در یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرنگار پانا از یاسوج؛ مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، پیش از ظهر پنج شنبه در همایش تجلیل از مربیان امور تربیتی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ضمن گرامیداشت هشت اسفند سالروز امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: بالاترین سند در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، این سند نقشه راه را مشخص کرده که ما باید در چه مسیری گام برداریم.

هادی زارع پور با بیان اینکه هدف غایی در سند تحول بنیادین رسیدن به مراتبی از حیات طبیه الهی است، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف غایی 6 ساحت به عنوان ساحات شش گانه پرورشی پیش بینی شده است که مهم ترین غایت آن تربیت دینی دانش آموزان است.

وی با اشاره به اصول تربیت از دیدگاه اسلام گفت: با توجه به آمیزه های دینی در تربیت اسلامی، اصل خدا محوری مهم ترین اصلی است که مربی پرورشی می توانند بر مبنای آن کارها را پیش ببرد و دانش آموز را تعلیم دهد.

زارع پور افزود: ما در آموزش و پرورش بنا داریم کسانی را تربیت کنیم که خدا را در عمل محور کارها بداند و از فرامین ذات اقدس الهی پیروی کند.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اصل متربی محور را یکی دیگر از اصول تربیت از دیدگاه اسلام دانست و افزود: در تربیت از آنجایی شروع کنیم که متربی می خواهد و آنجایی برسانیم که مربی می خواهد، یعنی باید بر اساس خواسته متربی عمل کنیم و در این مسیر مربی هدایت و مشاوره های داشته باشد که متربی از مسیر منحرف نشود.

وی با اشاره به تربیت قرنطینه ای،گلخانه ای یا شاهانه گفت: تربیتی که به دور از جمع باشد به درد نمی خورد، متربی باید متوجه شود که نه دنیا گرایی صرف و نه آخرت گرایی محض خوب نیست.

زارع پور اخلاق را حلقه مفقوده جامعه بیان کرد و گفت: اخلاق مداری یکی دیگر از اصول مهم تربیت از دیدگاه اسلام است، این بی تقوایی ها در جامعه نشانه اینست که ما به عنوان متولیان تعلیم و تربیت نتوانستیم نسلی را تربیت کنیم که اخلاق مدار باشند، ما باید نسلی را تربیت کنیم که آراسته از ارزش های اخلاقی باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، آموزش اصل اعتدال گرایی را به عنوان یکی از اصول مهم تربیت دینی به دانش آموزان لازم دانست و گفت: افراط و تفریط از نشانه های جاهلیت است، ما در کارهایمان باید امت میانه باشیم واز قصور و کوتاهی بپرهیزیم.

در ادامه این مراسم معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: اولین اقدام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استقرار نظام 3ـ3ـ6 در کشور است که امسال با اضافه شدن پایه دوازدهم به دوره تحصیلی اجرایی می شود.

وی افزود: استقرار نظام 3ـ3ـ6 توان زیادی از آموزش و پرورش می گیرد و هزینه های زیادی به ما تحمیل می کند.

سید بهاء الدین ملک حسینی گفت: در سند تحول بنیادین به معلم به عنوان یک مربی نگریسته شده است، انتظاری که از یک معلم داریم انتظاری است که از یک مربی و تربیت کننده وجود دارد.

وی با اشاره به آسیب های جدی در حوزه تعلیم و تربیت گفت: در بعضی مدارس تمام کار تربیتی بر عهده مربی پرورشی است و بقیه عناصر مدرسه امور تربیتی را خیلی جدی نمی گیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز با مهم خواندن امور تربیتی و ضرورت ایجاد آن در اوایل انقلاب گفت: حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی،توسعه و گسترش فرهنگ انقلاب و باورهای دینی از ضرورت های اولیه ایجاد امور تربیتی در مدارس بود.

علی حسن زاده با اشاره به اینکه کارفرهنگی و تربیتی یک کار نگرشی و درونی است خاطر نشان کرد: تهاجم فرهنگی به دلیل اینکه خیلی پنهان و حساس است خطرناکتر از تهاجم جنگی است.کشته شده تهاجم فرهنگی را پلید ولی کشته شده تهاجم جنگی را شهید می نامند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تهاجمات فرهنگی دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی‌مان به اوج خود رسیده،گفت: می‌طلبد که فعالیت‌های امور تربیتی متناسب با نیازها و ظرفیت‌های موجود در مدارس بیشتر شده و رسالتی که مربیان شهید، پرچمدار آن بودند گسترش یابد.

در پایان این مراسم از جمعی از مربیان و فعالان امور تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار