ظریف: ایران می تواند منبع مطمئنی برای تامین انرژی کرواسی باشد

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس جمهوری کرواسی با بیان اینکه ما آماده تقویت روابط اقتصادی همطراز روابط سیاسی هستیم تاکید کرد که ایران می تواند منبع مطمئنی برای تامین انرژی بویژه نفت و گاز کرواسی باشد.

کد مطلب: ۸۰۳۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: ایران می تواند منبع مطمئنی برای تامین انرژی کرواسی باشد

محمد جواد ظریف که شب گذشته وارد کرواسی شده است، در اولین دیدار خود با مقامات این کشور با کولیندا گرابار کیتاروویچ، رئیس جمهوری کرواسی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار رئیس جمهوری کرواسی با اشاره به سفر رسمی خود به ایران اظهار داشت: «ما روابط سیاسی خوب و دوستانه ای داریم و آماده گسترش روابط خود با ایران هستیم.»

وی افزود: «تجار کرواسی علاقه زیادی برای کار با همتایان ایرانی خود دارند. البته برخی مشکلات وجود دارد که امیدوارم بزودی بویژه در بخش سرمایه گذاری میان دو کشور برطرف شود.»

رئیس جمهور کرواسی گردشگری، صنایع غذایی، علوم و فناوری و پتروشیمی را از جمله زمینه های خوب همکاری میان دو کشور خواند.

در ادامه ظریف نیز اظهار کرد: «حضور شما در ایران فصل جدیدی در روابط دو کشور باز کرد. دوستی دو ملت ایران و کرواسی تاریخی است. در این سفر هیات تجاری بزرگی مرا همراهی می کنند که سومین هیات تجاری است که در یکسال اخیر به کرواسی آمده است و این خود نشانه علاقه مندی بخش های تجاری و کارآفرینی ایران برای همکاری با همتایان کروات است.»

وزیر امور خارجه اضافه کرد: «ما آماده تقویت روابط اقتصادی همطراز روابط سیاسی هستیم و برخی موانع موجود هم با تدبیر حل خواهد شد. ایران می تواند منبع مطمئنی برای تامین انرژی بویژه نفت و گاز کرواسی باشد.»

ظریف در خصوص سایر زمینه های همکاری دو کشور نیز گفت: «در حوزه خودروسازی و قطعات اتومبیل و نیز در زمینه های فناوری های نوین و زیر ساخت ها دو کشور می توانند همکاری های خود را توسعه دهند.»

وزیر امور خارجه با اشاره به تهدیدات بین المللی تروریسم خاطر نشان کرد: «در خصوص نگرانی های مشترک از جمله مبارزه با تروریسم و افراطی گری دو کشور می توانند همکاری های نزدیک تری بصورت دو جانبه یا چند جانبه داشته باشند.»

طرفین همچنین در خصوص مسایل منطقه ای بویژه شرایط جاری در سوریه و یمن و افغانستان و نیز مسائل بالکان رایزنی و تبادل نظر کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار