معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:طرح بازآفرینی شهری را با باور قلبی اجرا می‌کنیم

تبریز (پانا)- معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح ملی بازآفرینی شهری در راستای توانمندسازی درونی شهرهاست، گفت: مجموعه اجرایی استان کاملاً به این طرح باور قلبی دارد و تمام تلاش خود را برای اجرای آن به کار می‌گیرد.

کد مطلب: ۸۰۲۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:طرح بازآفرینی شهری را با باور قلبی اجرا می‌کنیم

محمدصادق پورمهدی در جلسه مشترک شورای مسکن استان و ستاد بازآفرینی شهری پایدار، اظهار کرد: چهار سال قبل طرحی را برای جابه‌جایی ساکنان حاشیه شهر تبریز آغاز کردیم که جرقه طرح بازآفرینی شهری بود و امروز خوشحالیم که این طرح بعد از چهار سال به یک سیاست ملی تبدیل شده است.

وی افزود: خوشبختانه رویکرد طرح بازآفرینی شهری، نوسازی و بهسازی بافت فرسوده است که درواقع توانمندسازی درونی شهرها بوده و بسیار اثرگذارتر از اجرای طرح‌های مسکن در خارج از شهرهاست.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشوق‌های ارائه شده از سوی دولت در طرح بازآفرینی شهری، گفت: با توجه به اینکه ما نسبت به استان‌های دیگر آشنایی بیشتری با این طرح داریم لذا انتظار می‌رود که همه دستگاه‌ها برای تحقق اهداف آن تلاش کنند و تکالیف خود را به طور دقیق انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید 30 درصد از اعتباراتی را که از محل مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کنند برای این طرح هزینه کنند، افزود: این موضوع باید در بودجه سالیانه شهرداری‌ها در نظر گرفته شود و نسبت به هزینه‌کرد آن نیز نظارت‌های لازم انجام شود.

پورمهدی بر استفاده از اراضی دولتی به‌عنوان پشتیبان اجرای این طرح تأکید کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی به‌عنوان متولی طرح آغازگر این موضوع باشد تا دستگاه‌های دیگر نیز نسبت به آن ترغیب شوند.

وی همچنین بر همکاری سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات این طرح تأکید کرد و گفت: تخفیف‌های و معافیت‌هایی که در این طرح، طبق مصوبه دولت از سوی شهرداری‌ها اعمال می‌شود به‌عنوان بدهی دولت به شهرداری‌ها محسوب شده و باید برای اختصاص بودجه برای آن پیگیری شود.

پورمهدی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگی لازم برای اجرای این طرح را داشته باشند، گفت: شهرداری‌ها نیز باید به‌صورت جدی وارد قضیه شوند تا بتوانیم قدم اول را محکم‌تر برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار