رئیس اداره بهزیستی شهرستان زیرکوه خبرداد:

غربال گری کودکان مضطرب 5 تا 6 ساله در زیرکوه

زیرکوه(پانا)-رئیس اداره بهزیستی شهرستان زیرکوه گفت: با اجرای طرح کشوری غربالگری اضطراب، 214 کودک 5 و 6 ساله زیرکوه ارزیابی شدند.

کد مطلب: ۸۰۲۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
غربال گری کودکان مضطرب 5 تا 6 ساله در زیرکوه

محمد بارانی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های اصلی بهزیستی، ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است،اظهارکرد: اجرای طرح کشوری غربالگری اضطراب با همکاری دفترمشاوره و خدمات روانشناختی رهگشا (تحت نظارت بهزیستی زیرکوه) برای 214 نفرازکودکان، در ده مهد کودک و پیش دبستانی شهرستان زیرکوه به مدت 2 ماه انجام شد.


رئیس اداره بهزیستی زیرکوه خاطرنشان کرد: شایع‌ ترین اختلالات دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است و بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود.

بارانی هدف از اجرای این طرح را کمک به والدین برای توجه به نشانه های اضطرابی کودکان و همچنین ارائه خدمات ارزان تر به والدین و کودکان جهت شناسایی و درمان این اختلال بیان کرد.


بارانی گفت: اضطراب یک حالت خلقی است که فرد یا کودک احساس ناخوشایند و اغلب مبهم همراه با ترس، نگرانی، دلواپسی و دلشوره دارد،و در بیشتر مواقع کودکان قادر به بیان این احساسات خود نیستند.


وی با بیان اینکه هزینه انجام غربالگری اضطراب با مشارکت خانواده ها انجام می شود، گفت: بهزیستی برای غربال هر کودک مبلغ 3هزار تومان به مجری طرح پرداخت، که جمعا تا کنون برای 214 کودک، مبلغ 642 هزار تومان پرداخت نموده است.


این مسئول به روش اجرای برنامه غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال اشاره کرد و یادآور شد:در مهدهای کودک،والدین با تکمیل کردن فرم ها و پرسش نامه هایی، به سوالاتی در مورد کودک خود پاسخ خواهند داد، و در صورتی که روانشناس با توجه به نمره اخذ شده در این تست، کودک را مشکوک به اضطراب تشخیص دهد، والدین را برای انجام مصاحبه تشخیصی به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی ارجاع، تا با هزینه اندکی کودکشان مورد ارزیابی قرار گیرد که در صورت وجود اختلال اضطرابی، در روند ارائه خدمات روان درمانی و کاهش مشکل اضطرابی کودکشان قرار گیرند.


بارانی ضمن اشاره به اینکه اضطراب در شکل گیری شخصیت کودک تاثیر بسزایی دارد و موجب افت عملکرد اجتماعی کودک خواهد شد، گفت: چنانچه والدین به علائم اضطراب کودکان خود بی تفاوت باشند این امر افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی کودکان را به همراه داشته و حتی منجر به سوء مصرف مواد و سایر آسیب های اجتماعی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار