در همایش خاوران شناسی زیر کوه مطرح شد:

مشارکت 40 درصدی دانش آموزان استان در طرح خاوران شناسی

زیرکوه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 40 درصد دانش آموزان دختر و پسر دوره ابتدایی استان در طرح خاوران شناسی شرکت کردند.

کد مطلب: ۸۰۲۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت 40 درصدی دانش آموزان استان در طرح خاوران شناسی

عباس لامعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در همایش خاوران شناسی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان زیر کوه اظهار کرد: امسال طرح خاوران شناسی در بیش از 500 آموزشگاه دوره ابتدایی12 شهرستان و منطقه استان اجرا می شود.


وی، ترویج و گسترش فرهنگ ناب ایرانی اسلامی مردم خراسان جنوبی را یکی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد و تصریح کرد: پرورش حس وطن دوستی،پیوند فکری و فرهنگی نسل جدید با گذشته،بررسی آداب و رسوم گذشتگان و حفظ این آداب و رسوم،آشنایی با مشاهیر و مفاخر استان از دیگر اهداف طرح خاوران شناسی به شمار می رود.


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به مشارکت 2 هزار و 800 دانش آموز دختر و پسر دوره ابتدایی شهرستان زیرکوه در این طرح ادامه داد: در حال حاضر خاوران شناسی در 45 آوزشگاه ابتدایی این شهرستان مرزی اجرا می شود.


لامعی، شناسایی پتانسیل زندگی عشایر زیرکوه و نقش اقتصادی تولیدات عشایری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را از عمده اهداف برگزاری این طرح در زیرکوه برشمرد و خاطر نشان کرد: دانش آموزان عشایر و مرزنشین زیرکوه با مشارکت در این طرح با آداب، آیین ها و سرگذشت مردم بویژه مفاخر و مشاهیر این دیار بیش از پیش آشنا می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار