مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش:

رسالت سرگروه های آموزشی تضمین و بهبود کیفیت است

اردبیل (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتقا کیفیت یادگیری در دانش آموزان رسالتی است که بر عهده سرگروه های درسی می باشد.

کد مطلب: ۸۰۲۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رسالت سرگروه های آموزشی تضمین و بهبود کیفیت است

عظیم محبی در جمع سرگروه های آموزشی متوسطه استان اردبیل تصریح کرد: توانمند سازی معلمان رویکردی است که با توجه به برنامه درس ملی و تغییراتی که در حوزه های یاددهی و یادگیری بوجود آمده صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تدریس و ارزشیابی در توانمندی معلمان مد نظر می باشد، خاطر نشان ساخت: رویکرد اصلی در راهبرد توانمند سازی درس پژوهی است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای ایجاد توانمندی در معلمان باید از دو گام فرهنگ سازی و تکنیک استفاده کرد، افزود: گام اول و مهم در توانمندی، فرهنگ سازی تعامل و گفتگوی دبیران در مورد موضوع خاصی درسی می باشد و این نشانگر این است که یادگیری فردی در حوزه حرفه ای به کار تیمی نیاز دارد.

محبی با بیان اینکه تکنیک در کنار دیگر فعالیت های تدریس و ارزشیابی عملی است برای ارتقا کیفیت یادگیری عنوان کرد: برگزاری جشنواره نوآوری های آموزشی نیز در راستای همین توانمند سازی دبیران صورت می گیرد.

وی در ادامه نظارت بر عملکرد دبیران در تدریس و ارزشیابی را از جمله وظایف سرگروه های آموزشی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: نظارت و راهنمایی با رویکرد بالینی باید صورت بگیرد تا رغبت حضور سرگروه درسی در کلاس برای معلمان ایجاد شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تدریس و ارزشیابی هدف نیست و اصالت خود را از یادگیری دریافت می کند، گفت: الگوهای تدریس و ارزشیابی، الگوهای یادگیری می باشند، که باید ارتقا کیفیت در یادگیری را بدنبال داشته باشند.

محبی در ادامه ایجاد زمینه اندیشیدن، فرصت هم اندیشی و تعامل و نیز دست ورزی دانش آموزان را از جمله عوامل مهم در ایجاد یک یادگیری فعال عنوان کردند.

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین در همایش یک روزه برنامه تعالی مدیریت مدرسه که با حضور جمعی از معلمان و مدیران مدارس استان اردبیل در در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد،گفت: وزارت آموزش و پرورش با اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد مدارس را به سطح مطلوبی ار استاندارد و کیفیت ارتقا دهد.

محبی افزود: کیفیت مدرسه صرفا نتایج نمرات درسی دانش آموزان نیست و مولفه های دیگری نظیر رضایت دانش آموزان ، کارکنان و اولیا را نیز شامل می شود.
وی بیان کرد: ارائه مهارت های علمی ، پژوهشی ، شغلی و بخصوص مهارت های زندگی نیز از جمله مواردی است که در طرح برنامه تعالی مدیریت مدرسه مدنظر قرار می گیرد.
مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه باید به عنوان یک مدل ارتقا کیفیت در مدرسه به صورت مستقل محسوب شده و از سایر برنامه ها مثل المپیاد ها ، مسابقات فرهنگی و جشنواره ها جداگانه اجرا می شود.
محبی با بیان اینکه این برنامه مانند چتری است که مفاهیم و محتوای آن به دنبال اصلاح رویکرد فعالیت ها و برنامه ها است ، اضافه کرد: در این برنامه باید از دانش آموزان و اولیا به اندازه ای جلب مشارکت کرد که در مدرسه احساس رضایت داشته باشند.
وی گفت:در برنامه تعالی مدیریت مدرسه استانداردها مشخص شده و با اجرای آن نوعی خود ارزیابی نیز از مدارس انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار